Tuesday, 3 July 2018

جب فجر کی جماعت ہو رہی ہو تو لوگ سنتیں ادا کر رہے ہوتے ہیں۔ کیا یہ جائز ہے؟

جب فجر کی جماعت ہو رہی ہو تو لوگ سنتیں ادا کر رہے ہوتے ہیں۔ کیا یہ جائز ہے؟
۲۔ جب فجر کی جماعت ہو رہی ہو تو لوگ سنتیں ادا کر رہے ہوتے ہیں۔ کیا یہ جائز ہے؟
۳۔ کیا فجر کی جماعت کے فوراً بعد فرض سے پہلے رہ جانے والی سنتیں فرض ادا کے فوراً بعد ادا کی جاسکتی ہیں؟ یا سورج نکلنے کا انتظار کرنا ہوگا؟

جواب # 61141
بسم الله الرحمن الرحيم
Fatwa ID: 860-825/Sn=12/1436-U
(۲) مسجد میں جس حصے پر جماعت ہورہی ہو وہاں صفوں کے ساتھ مل کر فجر کی سنتیں ادا کرنا جائز نہیں ہے، مکروہ تحریمی ہے؛ باقی اگر کوئی شخص خارج مسجد یا ستونوں کی آڑ میں کھڑے ہوکر سنتیں پڑھ لیتا ہے تو اس میں کوئی حرج نہیں ہے، صحابہٴ کرام سے ایسا کرنا ثابت ہے۔ تفصیل کے لیے دیکھیں اعلاء السنن (۷/۹۸)
(۳) اگر کسی شخص کی فجر کی سنت چھوٹ جائے تو جماعت کے بعد فوراً پڑھنا جائز نہیں ہے؛ بلکہ سورج نکلنے کے بعد پڑھے، بخاری شریف کی ایک روایت میں ہے: عن أبي سعید الخدري -رضي اللہ عنہ- یقول: سمعت رسولَ اللہ -صلی اللہ علیہ وسلم- یقول: لا صَلاةَ بعد الصُّبح حتی ترتفع الشَّمس الحدیث (بخاری، رقم: ۵۸۶) یعنی نمازِ فجر کے بعد سورج طلوع ہوکر بلند ہونے تک کوئی نماز نہیں ہے۔
واللہ تعالیٰ اعلم
دارالافتاء،
دارالعلوم دیوبند 
................

فجر ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ
ﺳﻮﺍﻝ:
ﻣﯿﺮﮮ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﮯ ﺟﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﮨﻠﺤﺪﯾﺚ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﻣﺠﮭﮯ ﮐﮩﺎ: ﺁﭖ ﻟﻮﮒ ﺟﻮ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﻮﻧﮯﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﻟﮕﺘﮯ ﮨﻮ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ:
اﺫﺍ ﺍﻗﯿﻤﺖ ﺍﻟﺼﻼۃ ﻓﻼ ﺻﻼۃ ﺍﻻ ﺍﻟﻤﮑﺘﻮﺑۃ
(ﺟﺐ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻓﺮﺽ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ نماز ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ‏) ۔ 
ﻧﯿﺰ ﺍﺱ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ: ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ”ﺍﻻ ﺭﮐﻌﺘﯽ ﺍﻟﻔﺠﺮ“ ﮐﺎ ﺟﮭﻮﭨﺎ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﺮﮐﮯ ﺁﭖ ﻟﻮﮒ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺴﺘﺜﻨﯽٰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮ ﺟﻮ ﻣﺤﺾ ﺿﺪ ﻭﺗﻌﺼﺐ ﮐﺎ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﺪﯼ ﺟﻠﺪﯼ ﭨﮑﺮﯾﮟ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﮐﺎ ﻗﻄﻌﺎً ﮐﻮﺋﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﻧﮩﯿﮟ، ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﭘﺮ ﺿﺪ ﭼﮭﻮﮌﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﯾﮟ۔
ﺑﺮﺍﮦِ ﮐﺮﻡ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮐﻮ ﻭﺍﺿﺢ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ۔
ﺍﻟﺴﺎﺋﻞ
ﻣﺤﻤﺪ ﺳﻌﻮﺩ ﻣﯿﻤﻦ
ﮐﻠﻔﭩﻦ۔ ﮐﺮﺍﭼﯽ
ﺟﻮﺍﺏ: ﺣﺎﻣﺪﺍً ﻭ ﻣﺼﻠﯿﺎً
ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨۃ ﻭ ﺍﻟﺠﻤﺎﻋۃ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ:
اﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺷﺨﺺ ﮐﻮ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﮨﮯﮐﮧ ﻭﮦ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﮐﻌﺖ ‏(ﺑﻠﮑﮧ ﺗﺸﮩﺪ ﻣﯿﮟ‏) ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﺍﻟﮓ ﺟﮕﮧ ﻣﺜﻼً ﻣﺴﺠﺪ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ، ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﺻﺤﻦ ﻣﯿﮟ، ﮐﺴﯽ ﺳﺘﻮﻥ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﯽ ﺍﻭﭦ ﻣﯿﮟ، ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺳﮯ ﮨﭧ ﮐﺮ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ ﭘﮭﺮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ۔ ﮨﺎﮞ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻓﻮﺕ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺗﻮ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﻧﮧ ﭘﮍﮬﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ۔
[ﺭﺩ ﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﺪﺭ ﺍﻟﻤﺨﺘﺎﺭ : ﺝ :2 ﺹ 56، 57 ﻭﻏﯿﺮﮦ‏]
ﺩﻻﺋﻞ:
ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺟﮩﺘﯿﮟ ﮨﯿﮟ:
ﺟﮩﺖ ﻧﻤﺒﺮ:1
ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﺎﻡ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ۔ ﻣﺜﻼً
1. ﻋَﻦْ ﻋَﺎﺋِﺸَۃَﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮭﺎ ﻗَﺎﻟَﺖْ : ﻟَﻢْ ﯾَﮑُﻦِ ﺍﻟﻨَّﺒِﯽُّ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻋَﻠٰﯽ ﺷَﯿْﺊٍ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻨَّﻮَﺍﻓِﻞِ ﺍَﺷَﺪَّ ﺗُﻌَﺎﮬَﺪًﺍ ﻣِﻨْﮧُ ﻋَﻠٰﯽ ﺭَﮐْﻌَﺘَﯽِ ﺍﻟْﻔَﺠْﺮِ۔
[ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﺝ 1 ﺹ 156 ﺑﺎﺏ ﺗﻌﺎﮬﺪ ﺭﮐﻌﺘﯽ ﺍﻟﻔﺠﺮ،ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ﺝ 1 ﺹ 251 ﺑﺎﺏ ﺍﺳﺘﺤﺒﺎﺏ ﺭﮐﻌﺘﯽ ﺍ ﻟﻔﺠﺮ ﻭﺍﻟﺤﺚ ﻋﻠﯿﮭﺎ]
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﻓﺮﻣﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺴﯽ ﻧﻔﻞ ‏[ﺟﻮ ﻓﺮﺿﻮﮞ ﺳﮯ ﺯﺍﺋﺪ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ،ﻣﺮﺍﺩ ﺳﻨﻦ ﮨﯿﮟ‏] ﮐﯽ ﺍﺗﻨﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺘﻨﯽ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
2. ﻋَﻦْ ﺍَﺑِﯽْ ﮬُﺮَﯾْﺮَۃَ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻗَﺎﻝَ ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮْﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ: ﻟَﺎﺗَﺪَﻋُﻮهماْ ﻭَﺍِﻥْ ﻃَﺮَﺩَﺗْﮑُﻢُ ﺍﻟْﺨَﯿْﻞُ۔
[ﺳﻨﻦ ﺍﺑﯽ ﺩﺍﺅﺩ ﺝ 1 ﺹ 186 ﺑﺎﺏ ﻓﯽ ﺗﺨﻔﯿﻔﮭﻤﺎ، ﺷﺮﺡ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺍﻵﺛﺎﺭ ﺝ 1 ﺹ 209 ﺑﺎﺏ ﺍﻟﻘﺮﺃۃ ﻓﯽ ﺭﮐﻌﺘﯽ ﺍﻟﻔﺠﺮ]
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﮨﺮﯾﺮﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﻧﮧ ﭼﮭﻮﮌﻭ ﺧﻮﺍﮦ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﮔﮭﻮﮌﮮ ﺭﻭﻧﺪ ﮈﺍﻟﯿﮟ۔
یہ ﺣﺪﯾﺚ ﺣﺴﻦ ﺩﺭﺟﮧ ﮐﯽ ﮨﮯ۔
‏[ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 105]
ﺟﮩﺖ ﻧﻤﺒﺮ: 2 
ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺑﺎ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺖ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ۔ ﻧﯿﺰ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮨﻮ ﺭﮨﯽ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺍﺏ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﺍﯾﺴﮯ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﮐﮧ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﮟ، ﺗﻮ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﺎ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﻣﻮﻗﻒ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻓﻀﯿﻠﺘﯿﮟ ﺟﻤﻊ ﮨﻮﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﯾﻌﻨﯽ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺟﻮ ﺗﺎﮐﯿﺪﯼ ﺣﮑﻢ ﮨﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻋﻤﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﻤﻮﻟﯿﺖ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ 
ﯾﮧ ﻣﻮﻗﻒ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ۔
ﺩﻻﺋﻞ ﭘﯿﺶ ﺧﺪﻣﺖ ﮨﯿﮟ۔
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 1
ﻋﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﻣﻮﺳﻰ ﻗﺎﻝ : ﺟﺎﺀ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﻭﺍﻻﻣﺎﻡ ﻳﺼﻠﻲ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻓﺼﻠﻰ ﺭﻛﻌﺘﻴﻦ ﺇﻟﻰ ﺳﺎﺭﻳﺔ ﻭﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺻﻠﻰ ﺭﻛﻌﺘﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ۔
(ﺍﻟﻤﻌﺠﻢ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 9385‏)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻣﻮﺳﯽٰ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺗﻮ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺳﺘﻮﻥ ﮐﯽ ﺍﻭﭦ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﭘﮍﮬﯿﮟ، ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔
امام ﮨﯿﺜﻤﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﻭﺭﺟﺎﻟﻪ ﻣﻮﺛﻘﻮﻥ ‏
[ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺍﻭﯼ ﺛﻘﮧ ﻭﻻﺋﻖ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮨﯿﮟ‏]
(ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺰﻭﺍﺋﺪ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2392)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 2
ﻣﺎﻟﻚ ﺑﻦ ﻣﻐﻮﻝ ﻗﺎﻝ ﺳﻤﻌﺖ ﻧﺎﻓﻌﺎ ﻳﻘﻮﻝ : ﺃﻳﻘﻈﺖ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﻟﺼﻼﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﻭﻗﺪ ﺃﻗﻴﻤﺖ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﻓﻘﺎﻡ ﻓﺼﻠﻰ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ۔
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2042‏)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﻣﺎﻟﮏ ﺑﻦ ﻣﻐﻮﻝ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﺎﻓﻊ ﺳﮯ ﺳﻨﺎ، ﻭﮦ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﺠﺮ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺒﮑﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﻮ ﭼﮑﯽ ﺗﮭﯽ، ﺁﭖ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﻮﺋﮯﺍﻭﺭ ﭘﮩﻠﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺳﻨﺖ ﺍﺩﺍ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ۔
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺻﺤﯿﺢ ‏
(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 202‏)
ﺗﻨﺒﯿﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﻗﺎﻣﺖ ِﻧﻤﺎﺯ ﮨﻮ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻓﺮﻣﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 3
ﻋﻦ ﺃﺑﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻷﻧﺼﺎﺭﻱ ﻗﺎﻝ: ﺟﺎﺀ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻭﺍﻹﻣﺎﻡ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻐﺪﺍﺓ ﻭﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﻓﺼﻠﻰ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﺧﻠﻒ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺛﻢ ﺩﺧﻞ ﻣﻌﻬﻢ۔
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2040)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ابو ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻧﺼﺎﺭﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﭘﺲ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ‏[ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺳﮯ ﮨﭧ ﮐﺮ‏] ﯾﮧ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﮟ، ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺻﺤﯿﺢ ‏
(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 204 ، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 100‏)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 4
ﻋﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻛﻌﺐ ﻗﺎﻝ : ﺧﺮﺝ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﻣﻦ ﺑﻴﺘﻪ ﻓﺄﻗﻴﻤﺖ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻓﺮﻛﻊ ﺭﻛﻌﺘﻴﻦ ﻗﺒﻞ ﺃﻥ ﻳﺪﺧﻞ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻭﻫﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﻄﺮﻳﻖ ﺛﻢ ﺩﺧﻞ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻓﺼﻠﻰ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻣﻊ ﺍﻟﻨﺎﺱ.
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ 2041‏)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﮐﻌﺐ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﮯ، ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺩﺍ ﮨﻮ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻣﺴﺠﺪ ﺩﺍﺧﻞ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﺳﻨﺖ ﺍﺩﺍ ﮐﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﯽ۔
ﻣﺤﺪﺙ ﻇﻔﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﻋﺜﻤﺎﻧﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ:
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺣﺴﻦ 
(ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 102‏)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 5
ﻋﻦ ﺯﻳﺪ ﺑﻦ ﺃﺳﻠﻢ ﻋﻦ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ : ﺃﻧﻪ ﺟﺎﺀ ﻭﺍﻹﻣﺎﻡ ﻳﺼﻠﻰ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻭﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﻗﺒﻞ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻓﺼﻼﻫﻤﺎ ﻓﻲ ﺣﺠﺮﺓ ﺣﻔﺼﺔ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﺎ ﺛﻢ ﺇﻧﻪ ﺻﻠﻰ ﻣﻊ ﺍﻹﻣﺎﻡ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2043)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﺯﯾﺪ ﺑﻦ ﺍﺳﻠﻢ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ، ﺁﭖ ﻧﮯ ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﺗﮭﯿﮟ، ﺗﻮ ﺁﭖ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻔﺼﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺁ ﻣﻠﮯ۔
تنبیہ: ﺣﻀﺮﺕ ﺣﻔﺼﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﺎ ﮔﮭﺮ ﺍﻥ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﺗﮭﺎ۔
(ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 102، 103)
ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺍﺳﻨﺎﺩ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ۔
‏(ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 102)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 6
ﻋﻦ ﺃﺑﻰ ﺍﻟﺪﺭﺩﺍﺀ : ﺃﻧﻪ ﻛﺎﻥ ﻳﺪﺧﻞ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻭﺍﻟﻨﺎﺱ ﺻﻔﻮﻑ ﻓﻲ ﺻﻼﺓ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﻓﻴﺼﻠﻰ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﻓﻲ ﻧﺎﺣﻴﺔ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﺛﻢ ﻳﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2044‏)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺪﺭﺩﺍﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯﮐﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮒ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﺻﻒ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﮔﻮﺷﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺖِ ﻓﺠﺮ ﭘﮍﮪ ﮐﺮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺟﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺣﺴﻦ
‏(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 203 ، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 103‏)
ﻣﺼﻨﻒ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮨﯿﮟ:
ﻋَﻦْ ﺍَﺑِﯽ ﺍﻟﺪَّﺭْﺩَﺍﺉِ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺍَﻧَّﮧٗ ﮐَﺎﻥَ ﯾَﻘُﻮْﻝُ : ﻧَﻌَﻢْ، ﻭَﺍﻟﻠّٰﮧِ ﻟَﺌِﻦْ ﺩَﺧَﻠْﺖُ ﻭَﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﻓِﯽ ﺍﻟﺼَّﻠٰﻮۃِ ﻷَﻋْﻤَﺪَﻥَّ ﺍِﻟٰﯽ ﺳَﺎﺭِﯾَۃٍ ﻣِﻦْ ﺳَﻮَﺍﺭِﯼ ﺍﻟْﻤَﺴْﺠِﺪِ ﺛُﻢَّ ﻟَﺎَﺭْﮐَﻌَﻨَّﮫُﻣَﺎ ﺛُﻢَّ ﻟَﺎُﮐُﻤِّﻠَﻨَّﮫما ﺛُﻢَّ ﻟَﺎﺍَﻋْﺠَﻞُ ﻋَﻦْ ﺍَﮐْﻤَﺎﻟِﮭِﻤَﺎ ﺛُﻢَّ ﺍﻣْﺸِﯽْ ﺍِﻟَﯽ ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﻓَﺎُﺻَﻠِّﯽْ ﻣَﻊَ ﺍﻟﻨَّﺎﺱِ ﺍﻟﺼُّﺒْﺢَ۔
[ﻣﺼﻨﻒ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ ﺝ 2 ﺹ 294 ، ﺭﻗﻢ 4033]
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺪﺭﺩﺍﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﮨﺎﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻗﺴﻢ! ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ‏(ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ) ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮞ ﺟﺒﮑﮧ ﻟﻮﮒ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﺳﺘﻮﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﺳﺘﻮﻥ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺟﺎﮐﺮ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻭﻧﮕﺎ، ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﺳﮯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﺪﯼ ﻧﮧ ﮐﺮﻭﮞ ﮔﺎ۔ ﭘﮭﺮ ﺟﺎ ﮐﺮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺅﮞ ﮔﺎ۔
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 7
ﻋَﻦْ ﺣَﺎﺭِﺛَﺔَ ﺑْﻦِ ﻣُﻀَﺮِّﺏٍ؛ ﺃَﻥَّ ﺍﺑْﻦَ ﻣَﺴْﻌُﻮﺩٍ ﻭَﺃَﺑَﺎ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺧَﺮَﺟَﺎ ﻣِﻦْ ﻋِﻨْﺪِ ﺳَﻌِﻴﺪِ ﺑْﻦِ ﺍﻟْﻌَﺎﺹِ، ﻓَﺄُﻗِﻴﻤَﺖِ ﺍﻟﺼَّﻼَﺓُ ، ﻓَﺮَﻛَﻊَ ﺍﺑْﻦُ ﻣَﺴْﻌُﻮﺩٍ ﺭَﻛْﻌَﺘَﻴْﻦِ، ﺛُﻢَّ ﺩَﺧَﻞَ ﻣَﻊَ ﺍﻟْﻘَﻮْﻡِ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼَّﻼَﺓ، ﻭَﺃَﻣَّﺎ ﺃَﺑُﻮ ﻣُﻮﺳَﻰ ﻓَﺪَﺧَﻞَ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼَّﻒِّ.
(ﻣﺼﻨﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒۃ : ﺭﻗﻢ 6476)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﺎﺭﺛﮧ ﺑﻦ ﻣﻀﺮﺏ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﻣﻮﺳﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻌﯿﺪ ﺑﻦ ﻋﺎﺹ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﮯ ﺗﻮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﻮ ﭼﮑﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺁﻣﻠﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍﺑﻮ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﺷﻌﺮﯼ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﭘﮍﮬﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺁ ﻣﻠﮯ۔ 
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺻﺤﯿﺢ
‏(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 203 ، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 104)
ﻭﻓﯿﮧ ﺍﯾﻀﺎً ﻓﯽ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺧﺮﯼ : ﻓﺠﻠﺲ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﻰ ﺃﺳﻄﻮﺍﻧﺔ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻓﺼﻠﻰ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﺛﻢ ﺩﺧﻞ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ۔
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2037، ﻣﺼﻨﻒ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺯﺍﻕ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 4034)
ترجمہ: ﺍﯾﮏ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﺘﻮﻥ ﮐﯽ ﺍﻭﭦ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮫ ﮔﺌﮯ، ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﮟ، ﭘﮭﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ۔
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 8
ﻋﻦ ﺃﺑﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻟﻨﻬﺪﻱ ﻗﺎﻝ : ﻛﻨﺎ ﻧﺄﺗﻲ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺍﻟﺨﻄﺎﺏ ﺭﺿﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻗﺒﻞ ﺃﻥ ﻧﺼﻠﻰ ﺭﻛﻌﺘﻴﻦ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﺼﺒﺢ ﻭﻫﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﻓﻨﺼﻠﻰ ﺭﻛﻌﺘﻴﻦ ﻓﻲ ﺁﺧﺮ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﺛﻢ ﻧﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻓﻲ ﺻﻼﺗﻬﻢ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2046)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍﺑﻮ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻟﻨﮩﺪﯼ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻢ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺁﭖ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻧﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﺠﺮ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮧ ﮐﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯿﮟ، ﺗﻮ ﮨﻢ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺴﺠﺪ کے ﮐﺴﯽ ﮐﻮﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﭘﮭﺮ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ‏(ﮐﯽ ﺟﻤﺎﻋﺖ‏) ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
اسنادہ ﺣﺴﻦ ‏
(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 204، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 104)
ﺗﻨﺒﯿﮧ: ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ”ﻛﻨﺎ ﻧﺄﺗﻲ“ ﺟﻤﻊ ﮐﺎ ﺻﯿﻐﮧ ﺩﻻﻟﺖ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﮩﺪِ ﻓﺎﺭﻭﻗﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺜﺮﺕ ﺳﮯ ﭘﯿﺶ ﺁﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﮭﺎ۔
(ﻧﻤﺎﺯِ ﻣﺪﻟﻞ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻓﯿﺾ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻤﻠﺘﺎﻧﯽ ﺹ 208)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 9
ﻋﻦ ﺍﻟﺸﻌﺒﻲ ﻳﻘﻮﻝ: ﻛﺎﻥ ﻣﺴﺮﻭﻕ ﻳﺠﻰﺀ ﺍﻟﻰ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻭﻫﻢ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﻭﻟﻢ ﻳﻜﻦ ﺭﻛﻊ ﺭﻛﻌﺘﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﻓﻴﺼﻠﻰ ﺭﻛﻌﺘﻴﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﺛﻢ ﻳﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻓﻲ ﺻﻼﺗﻬﻢ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ: ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2048)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻌﺒﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﺮﻭﻕ ‏(ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ) ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺗﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﻟﻮﮒ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺩﺍ ﮐﺮرﮨﮯ ﮨﻮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺻﺒﺢ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮧ ﮐﯽ ﮨﻮﺗﯿﮟ ﺗﻮ ﺁﭖ ﭘﮩﻠﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ، ﭘﮭﺮﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ۔
ﺍﺳﻨﺎﺩﮦ ﺻﺤﯿﺢ ‏
(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 203 ، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 105)
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ: 10
ﻋﻦ ﻳﺰﻳﺪ ﺑﻦ ﺇﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺴﻦ : ﺃﻧﻪ ﻛﺎﻥ ﻳﻘﻮﻝ ﺇﺫﺍ ﺩﺧﻠﺖ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻭﻟﻢ ﺗﺼﻞ ﺭﻛﻌﺘﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﻓﺼﻠﻬﻤﺎ ﻭﺍﻥ ﻛﺎﻥ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﻳﺼﻠﻰ ﺛﻢ ﺍﺩﺧﻞ ﻣﻊ ﺍﻹﻣﺎﻡ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2050)
ﺗﺮجمہ: ﯾﺰﯾﺪ ﺑﻦ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺗﻢ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺗﻢ ﻧﮯ ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﻧﮧ ﭘﮍﮬﯽ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﭘﮍﮬﻮ، ﭘﮭﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮﺟﺎﺅ۔
اسنادہ ﺻﺤﯿﺢ ‏
(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 204)
و ﻓﯽ ﻟﻔﻆ ﻟﮧ: ﻋﻦ ﻳﻮﻧﺲ ﻗﺎﻝ: ﻛﺎﻥ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻳﻘﻮﻝ ﻳﺼﻠﻴﻬﻤﺎ ﻓﻲ ﻧﺎﺣﻴﺔ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﺛﻢ ﻳﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺍﻟﻘﻮﻡ ﻓﻲ ﺻﻼﺗﻬﻢ
(ﺳﻨﻦ ﺍﻟﻄﺤﺎﻭﯼ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 2051)
اسنادہ ﺻﺤﯿﺢ 
‏(ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺹ 205 ، ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 105)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: (ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﯾﻮﮞ ﮨﮯ: ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ: ﻭﮦ ﺷﺨﺺ ‏(ﺟﺲ ﻧﮯ ﺍﺑﮭﯽ ﺳﻨﺖِ ﻓﺠﺮ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ) ﺍﻥ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﻮﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﮯ، ﭘﮭﺮﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺩﻟﯿﻞ ﻧﻤﺒﺮ:11
ﻋﻦ ﺍﻟﺤﺎﺭﺙ ﻋﻦ ﻋﻠﻲ ﻗﺎﻝ : ﻛﺎﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﻳﺼﻠﻲ ﺍﻟﺮﻛﻌﺘﻴﻦ ﻋﻨﺪ ﺍﻹﻗﺎﻣﺔ
(ﺳﻨﻦ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟۃ : ﺭﻗﻢ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ 1147)
ﻗﺎﻝ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﺤﺪﺙ ﺍﻟﻌﺜﻤﺎﻧﯽ : ﻭ ﻓﯿﮧ ﺍﻟﺤﺎﺭﺙ ﺿﻌﻔﮧ ﺑﻌﻀﮩﻢ ﻭ ﻭ ﺛﻘﮧ ﺁﺧﺮﻭﻥ ﻭﮨﻮ ﺣﺴﻦﺍﻟﺤﺪﯾﺚ
(اﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 105)
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ نبی ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺗﻨﺒﯿﮧ: ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺟﻮﺍﺯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ، ﺗﻮ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﺁﺛﺎﺭِ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ”ﻟَﺎﺗَﺪَﻋُﻮْﮬُﻢَﺍ ﻭَﺍِﻥْ ﻃَﺮَﺩَﺗْﮑُﻢُ ﺍﻟْﺨَﯿْﻞُ“ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﻘﺘﺪﯼ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺻﻔﻮﻑِ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺎﻟﻂ ﻧﮧ ﮨﻮ۔
(ﺍﻋﻼﺀ ﺍﻟﺴﻨﻦ ﺝ 7 ﺹ 105)
ﺧﻼﺻﮧ:
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ، ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ، ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺍﻟﺪﺭﺩﺍﺀ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ، ﺍﺑﻮ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﻟﻨﮩﺪﯼ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﺮﻭﻕ، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺑﺼﺮﯼ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﮔﺮ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﮟ ﺗﻮ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ، ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﺻﺤﻦ ﻣﯿﮟ، ﮐﺴﯽ ﺳﺘﻮﻥ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﯽ ﺍﻭﭦ ﻣﯿﮟ، ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺳﮯ ﮨﭧ ﮐﺮﭘﮩﻠﮯ ﺳﻨﺘﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮮ ﭘﮭﺮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯽ ﺍﺣﻨﺎﻑ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﮨﮯ۔
اﻥ ﺁﺛﺎﺭ ﮐﻮ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪﺍُﻥ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﻏﻮﺭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺟﻠﯿﻞ ﺍﻟﻘﺪﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﮐﺴﯽ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺍﺿﺎﻓﮯ ﭘﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ؟ ﺑﻘﻮﻝ ﺁﭖ ﮐﮯ ”: ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻭﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﺪﯼ ﺟﻠﺪﯼ ﭨﮑﺮﯾﮟ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﮐﺎ ﻗﻄﻌﺎً ﮐﻮﺋﯽ ﺟﻮﺍﺯ ﻧﮩﯿﮟ“ ﺗﻮﮐﯿﺎ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﻢ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡ ﺭﺣﻤﮩﻢ ﺍﻟﻠﮧ ‏[ﻣﻌﺎﺫ ﺍﻟﻠﮧ] ﺍﯾﮏ ﺑﮯ ﺟﻮﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﭘﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺭﮨﮯ؟ ﮨﻮﺵ ﮐﮯ ﻧﺎﺧﻦ ﻟﯿﺠﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﻋﻈﯿﻢ ﮨﺴﺘﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﯿﺠﯿﮯ۔
ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺗﻮﺑﮧ ﮐﺎ ﺩﺭﻭﺍﺯﮦ ﮐﮭﻼ ﮨﮯ۔
ﺍﮨﻞ ﺍﻟﺴﻨۃ ﻭ ﺍﻟﺠﻤﺎﻋۃ ﺍﺣﻨﺎﻑ
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﯿﺎﺱ ﮔﮭﻤﻦ ﺣﻔﻈﮧ ﺍﻟﻠﮧ


No comments:

Post a Comment