Wednesday, 27 June 2018

ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﭘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍض (ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ کا ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤد ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﻣﻐﺮﻓﺖ ﭼﺎہنا) ﮐﺎ جواب

ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﭘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍض (ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ کا ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤد ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﻣﻐﺮﻓﺖ ﭼﺎہنا) ﮐﺎ جواب
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ:
ﺣﺪﯾﺚ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﮨﮯ۔
ﻋﻦ ﻋﻤﺮﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﷺ ﻟﻤﺎ ﺍﺫﻧﺐ ﺍﺩﻡ ﺍﻟﺬﻧﺐ ﺍﻟﺬﯼ ﺍﺫﻧﺒﻪ ﺭﻓﻊ ﺭﺍﺳﻪ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﺴﻤﺂ ﻓﻘﺎﻝ ﺍﺳﺎﻟﮏ ﺑﺤﻖ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻻﻏﻔﺮﺕ ﻟﯽ ﻓﺎﻭﺣﯽ ﺍﷲ ﺍﻟﯿﻪ ﻣﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻓﻘﺎﻝ ﺗﺒﺎﺭﮎ ﺍﺳﻤﮏ ﻟﻤﺎ ﺧﻠﻘﺘﻨﯽ ﺭﻓﻌﺖ ﺭﺍﺳﯽ ﺍﻟﯽ ﻋﺮﺷﮏ ﻓﺎﺫﺍ ﻓﯿﻪ ﻣﮑﺘﻮﺏ ﻻ ﺍﻟﻪ ﺍﻻ ﺍﷲ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﷲ ﻓﻌﻠﻤﺖ ﺍﻧﻪ ﻟﯿﺲ ﺍﺣﺪ ﺍﻋﻈﻢ ﻋﻨﺪﮎ ﻗﺪﺭﺍً ﻋﻤﻦ ﺿﻌﻠﺖ ﺍﺳﻤﻪ ﻣﻊ ﺍﺳﻤﮏ ﻓﺎﻭﺣﯽ ﺍﷲ ﺍﻟﯿﻪ ﯾﺎ ﺁﺩﻡ ﺍﻧﻪ ﺍﺧﺮﺍﻟﻨﺒﯿﯿﻦ ﻣﻦ ﺫﺭﯾﺘﮏ ﻭﻟﻮﻻ ﻫﻮﻣﺎ ﺧﻠﻘﺘﮏ۔
‏(ﺍﺧﺮﺟﮧ ﺍﻟﻄﺒﺮ ﺍﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﻐﯿﺮ ﻭ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﻭ ﺍﺑﻮ ﻧﻌﯿﻢ ﻭ ﺍﻟﺒﯿﮩﻘﯽ ﮐﻼﮬﻤﺎ ﻓﯽ ﺍﻟﺪﻻﺋﻞ ﻭﺍﺑﻦ ﻋﺴﺎ ﮐﺮﻓﯽ ﺍﻟﺪﺭﻭﻓﯽ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺰﻭﺍﺋﺪ ﮐﺬﺍﻓﯽ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺹ 479‏)
ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻗﺪﺱ  ﷺ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺳﮯ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻟﻐﺰﺵ ﮨﻮﮔﺌﯽ ‏(ﺟﺲ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺟﻨﺖ ﺳﮯ ﺩُﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯿﺞ ﺩﺋﯿﮯ ﮔﺌﮯ ﺗﻮ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺭﻭﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻋﺎ ﻭ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ‏) ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﮧ ﮐﻴﺎ ﺍﻭﺭ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎﯾﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﺗﺠﮫ ﺳﮯ ﻣﻐﺮﻓﺖ ﭼﺎﮨﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﻭﺣﯽ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺋﯽ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﮐﻮﻥ ﮨﯿﮟ؟ ‏(ﺟﻦ ﮐﮯ ﻭﺍﺳﻄﮯ ﺳﮯ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﮐﯽ) ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺵ ﭘﺮ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﻮﺍ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻬﺎ ﻻَ ﺍِﻟﻪ ﺍِﻻً ﺍﷲ ﻣُﺤَﻤًﺪُ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﷲ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﺳﻤﺠﮫ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﺳﮯ ﺍﻭﻧﭽﯽ ﮨﺴﺘﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﮐﮭﺎ، ﻭﺣﯽ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺋﯽ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻟﻨﺒﯿﯿﻦ ﷺ ﮨﯿﮟ ﺗﻤﺎﺭﯼ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﮯ ﺗﻮ ﺗﻢ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮧ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﺗﮯ۔۔۔
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﯽ ﺷﻖِ ﺍﻭﻝ:
ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﻠﮑﮧ ﻣﻮﺿﻮﻉ ‏( ﻣﻦ ﮔﮭﮍﺕ ‏) ﮨﮯ۔
ﺟﻮﺍﺏ: ۔
ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺗﻮ ﮨﻢ ﻗﻄﻌﺎً ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻧﮩﻴﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﮨﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺫﮐﺮ ﻧﮧ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﻗﺎﺑﻞ ﺣﺠﺖ ﻗﺮﺍﺭﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔
ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡؒ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ
ﻋﻼﻣﮧ ﻗﺴﻄﻼﻧﯽ
‏( ﺍﻟﻤﻮﺍﮬﺐ ﺍﻟﻠﺪﻧﯿﮧ ﺝ 2 ﺹ 515 ‏)
ﻣﺎﻡ ﺑﯿﮩﻘﯽ ؒ
‏(ﺩﻻﺋﻞ ﺍﻟﻨﺒﻮﺓ ‏)
ﻋﻼﻣﮧ ﺳﺒﮑﯽؒ
‏( ﺷﻔﺎﺀﺍﻟﺴﻘﺎﻡ ‏) ‏
( ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺗﻮ ﺳﻞ ﺹ 66 ‏)
ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﯽ ﺷﻖ ﺛﺎﻧﯽ:
’ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ ‘ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﻳﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﭼﻨﺪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻋﻄﺎ ﮐﯿﮯ ﮔﺌﮯ ﺟﻨﮑﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻮﺑﮧ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻟﯿﺎ
‏(ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺒﻘﺮﮦ ﺁﯾﺖ ﻧﻤﺒﺮ 37‏)
ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ﻧﮯ ﺣﻀﻮﺭﷺ ﮐﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺩﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻮﺑﮧ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮﺋﯽ۔ ﻟٰﮩﺬﺍ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﮯ۔
ﺟﻮﺍﺏ : ۔
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮨﻢ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﮐﮯ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﷺ ﮐﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡؑ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﭼﻨﺪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻋﻄﺎ ﮐﺌﮯ ﺍﺱ ﮐﺎﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﻣﻌﺘﺮﺽ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﭼﻨﺪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﮐﺎ ﻋﻄﺎ ﮨﻮﻧﺎ ﯾﮧ ﻧﻌﻤﺖ ﮐﺴﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﺑﺪﻟﮧ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻧﻌﻤﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡؑ ﮐﻮ ﮐﺴﯽ ﻋﻤﻞ ﮐﮯ ﺑﺪﻟﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ؑ ﻧﮯ ‏(ﺭﻭﻧﮯ ﺩﮬﻮﻧﮯ ﺍﻭ ﺭ ﺗﻮﺑﮧ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ‏) ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﻀﻮﺭ ﷺ ﮐﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﺎ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﭼﻨﺪ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻋﻄﺎ ﮐﺌﮯ ﺟﻦ ﮐﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻮﺑﮧ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻟﯿﺎ ﺗﻮ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﻧﮩﻴﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ان ﮐﻮ ﻓﮭﻢ ﺳﻠﯿﻢ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ‏( ﺁﻣﯿﻦ ﺛﻢ ﺁﻣﯿﻦ ‏)
‏(ﻣﻠﺨﺺ ﺍﺯ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻌﺰﯾﺰ ﺝ ۱ ﺹ 183 ، ﻟﺸﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼؒ‏)
ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﻮ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ ﮐﺮﺍﻡؒ ﻧﮯ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺁﯾﺖ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﻟﻠﺴﯿﻮﻃﯽ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺣﻘﯽ
ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺛﻌﺎﻟﺒﯽ ﻻﺑﯽ ﺯﯾﺪ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺨﻠﻮﻑؒ
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ۔ ﺍﺻﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﮐﯿﺎﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﻟٰﮩﺬﺍﻣﺨﺘﺼﺮﺍً ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﮭﯽ ﺩﺭﺝ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔
 *وسیلہ ﺑﺎﺍﻟذﺍﺕ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﯽ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ !*
ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺍﻧﺒﯿﺎؑ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀﻋﻈﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺻﻠﺤﺎﺀﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﺍﷲ ﺳﮯ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮕﻨﺎ ﺷﺮﻋﺎً ﺟﺎﺋﺰ، ﺑﻠﮑﮧ ﻗﺒﻮﻟﯿﺖِ ﺩﻋﺎﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻣﺴﺘﺤﺴﻦ ﺍﻭﺭﺍﻓﻀﻞ ﮨﮯ۔
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺍﺷﺎﺭﺍﺕ، ﺍﺣﺎﺩﯾﺚِ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺤﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﺍﮨﻠﺴﻨﺖ ﻭ ﺍﻟﺠﻤﺎﺕ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﺍﮐﺎﺑﺮﯾﻦ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﻮ ﻣﻮﺛﺮ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺩﻋﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﯽ ﻧﮩﻴﮟ ﮨﻮﺗﯽ۔
ﺑﺎﻗﯽ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡؒ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺣﺎﺟﺘﯿﮟ ﻣﺎﻧﮕﯽ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﺳﻐﻔﺎﺛﮧ ﺍﻭﺭ ﻓﺮیاﺩ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺑﻌﺾ ﺟﺎﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺷﺮﮎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺮﺍﺯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔
ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺑﺎﺍﻟذﺍﺕ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺷﺮﻑ ﻋﻠﯽ ﺗﮭﺎﻧﻮﯼؒ:
ﺗﻮﺳﻞ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮮ ﷲ ﻓﻼﮞ ﺳﺨﺺ ﻣﯿﺮﮮ ﻧﺰﺩﯾﮑﺎ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﻦ ﺳﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﭘﺮ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻭﻋﺪﮦ ﻣﺤﺒﺖ ﮨﮯ ﺍﻟﻤﺮﺀﻣﻊ ﻣﻦ ﺍﺣﺐ ﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺭﺣﻤﺖ ﮐﻮ ﻣﻨﮕﺘﺎ ﮨﻮﮞ۔ ﭘﺲ ﺗﻮﺳﻞ ﻣﯿﮟ ﺷﺨﺺ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﻮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﷲ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻇﺎﮨﺮ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﻣﺤﺒﺖ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﷲ ﮐﺎ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﺛﻮﺍﺏ ﮨﻮﻧﺎ ﻧﺼﻮﺹ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ۔
‏(ﺍﻧﻔﺎﺱ ﻋﯿﺴﯽٰ ﺑﺤﻮﺍﻟﮧ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﺗﻮﺳﻞ ﺹ 7‏)
☀ﻧﻴﺰ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻭﺍﻟﺜﺎﻟﺚ ﺩﻋﺎﺀﺍﷲ ﺑﺒﺮ ﮐﺔ ﻫﺬﺿﺎ ﺍﻟﻤﺨﻠﻮﻕ ﺍﻟﻤﻘﺒﻮﻝ ﻭﻫﺬﺍ ﻗﺪ ﺟﻮﺯﻩ ﺍﻟﺠﻤﻬﻮﺭ۔۔۔۔ ﺍﻟﺦ
ﺍﻭﺭ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﯽ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﷲ ﺳﮯ ﻣﻨﮕﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺟﻤﮩﻮﺭ ﻋﻠﻤﺎﺀﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﻗﺮﺍﺭﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔۔۔
‏( ﺑﻮﺍﺩﺭ ﺍﻟﻨﻮﺍﺩﺭ ﺹ۱۶۷ ‏)
ﺟﻮ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺳﮑﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺩﯾﻨﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺳﮯ
ﻭَﻟَﻤًﺎ ﺟَﺎﺀ ﻫﻢ ﮐِﺘَﺎﺏً ﻣَﻦ ﻋِﻨﺪِ ﺍﷲ ﻣُﺼَﺪِﻕً ﻟِﻤَﺎ ﻣَﻌَﻬﻢ ﻭَﮐَﺎﻧُﻮﺍ ﻣِﻦ ﻗَﺒﻞُ ﯾَﺴﺘَﻔﺘﺤُﻮﻥَ ﻋَﻠٰﯽ ﺍﻟَﺬِﻳﻦَ ﮐَﻔَﺮُﻭﺍ۔۔۔۔۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﭘﮩﻨﭽﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﷲ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ، ﺟﻮ ﺳﭽﺎ ﺑﺘﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﮯ ﻓﺘﺢ ﻣﺎﻧﮕﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ﭘﺮ۔۔ ‏
( ﭘﺎﺭﮦ ﻧﻤﺒﺮ ۱ ﺳﻮﺭﺓ ﺍﻟﺒﻘﺮﮦ ﺁﯾﺖ 89 ‏)
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺁﻟﻮﺳﯽؒ ﻣﻔﺘﯽ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ : ۔
ﻧﺰﻟﺖ ﻓﯽ ﻗﺮﯾﻈﺔ ﻭﺍﻟﻨﺼﯿﺮ ﮐﺎﻧﻮﺍ ﯾﺴﺘﻔﺘﺤﻮﻥ ﻋﻠﯽ ﺍﻻﻭﺱ ﻭﺍﻟﺨﺰﺭﺝ ﺑﺮﺳﻮﻝ ﺍﷲﷺ ﻗﺒﻞ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱؓﻭﻗﺘﺎﺩﮦؒ ۔ ﺍﻟﺦ۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﯾﮧ ﺁﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﺑﻨﻮ ﻗﺮﯾﻈﮧ ﺍﻭﺭ ﺑﻨﻮ ﻧﻀﯿﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﻭﺱ ﺍﻭﺭ ﺧﺰﺭﺝ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﷺ ﮐﯽ ﺑﻌﺜﺖ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺁﭖ ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﻓﺘﺢ ﻃﻠﺐ کیا ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱؓ ﺍﻭﺭ ﻗﺘﺎﺩﮦؒ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔۔ ‏
( ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﺎﻧﯽ ﺝ 1 ﺹ 203‏)
علامہ ﻣﺤﻠﯽؒ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﻦ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ: ۔
ﺁﭖﷺ ﮐﯽ ﺑﻌﺜﺖ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﯾﮩﻮﺩ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﷲ ﺳﮯ ﻣﺪﺩ ﻣﺎﻧﮕﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﯾﻘﻮﻟﻮﻥ ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺍﻧﺼﺮﻧﺎ ﻋﻠﯿﻬﻢ ﺑﺎ ﺍﻟﺒﻨﯽ ﺍﻟﻤﺒﻌﻮﺙ ﺍﺧﺮﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ۔
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﮮ ﺍﷲ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻣﺪﺩ ﮐﺮ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺁﺧﺮﯼ ﻧﺒﯽ  ﷺ ﮐﮯ ﻭﺍﺳﻄﮯ ﺳﮯ۔۔۔۔۔۔۔ ‏
( ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺟﻼﻟﯿﻦ ﺹ 12 ‏)
 ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﮐُﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﮨﮯ
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺒﯿﺮ
۔۔۔ﺝ 3 ﺹ 180
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﺑﻦ ﺟﺮﯾﺮﻃﺒﺮﯼ
۔۔ ﺝ۱ ﺹ 455
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺑﻐﻮﯼ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 58
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻗﺮﻃﺒﯽ
۔۔۔ﺝ 2 ﺹ 27
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﺒﺤﺮﺍﺍﻟﻤﺤﯿﻂ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 303
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﺑﻦ ﮐﺜﯿﺮ
۔۔۔۔ ﺝ۱ ﺹ 124
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﺑﯽ ﺍﻟﺴﻌﻮﺩ
۔۔۔۔ ﺝ۱ ﺹ 128
٭ﺗﻔﺴﯿﺮﻣﻈﮩﺮﯼ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 94
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﺎﻧﯽ
۔۔۔۔ ۔ﺝ ۱ ﺹ 319
٭ﺗﻔﺴﯿﺮﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱؓ
۔۔۔۔ﺹ 13
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺧﺎﺯﻥ
۔۔۔۔ ﺝ۱ ﺹ 64
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﺪﺍﺭﮎ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 32
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻨﺜﻮﺭ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 88
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺗﺒﺼﯿﺮ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﻋﺮﺑﯽ
۔۔۔ﺝ ۱ ﺹ 52
٭ﺗﻔﺴﯿﺮﻋﺰﯾﺰﯼ
۔۔۔۔ﺹ 329
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺻﻔﻮﺓ ﺍﻟﺘﻔﺎﺳﯿﺮ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ ﺹ 77
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻮﺿﺢ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ
۔۔۔۔ ﺹ 15
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺩﺭﯾﺲ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﺎﻧﺪﮬﻠﻮﯼؒ
۔۔۔۔ ﺝ ۱ﺹ 177
٭ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺟﻮﺍﮨﺮ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺍﺫ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻏﻼﻡ ﺍﻟﻠﮧ ﺧﺎﻥ ﺻﺎﺣﺐؒ
۔۔۔۔۔ ۔ﺹ 49
٭ﺑﺪﺍﺋﻊ ﺍﻟﻔﻮﺍﺋﺪ ﻻﺑﻦ ﻗﯿﻢ ﺣﻨﺒﻠﯽؒ
۔۔۔۔۔ ﺝ 4 ﺹ 145
٭ ﺍﻟﻤﻨﺤﺘﮧ ﺍﻟﻮﮬﺒﯿﺘﮧ ﻟﻌﻼﻣﮧ ﺩﺍﻭﺩ ﺑﻦ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺍﻟﺒﻐﺪﺍﺩﯼ ﺍﻟﺤﻘﯽ ﺹ 31
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ۔ ﺍﺻﻮﻝ ﻓﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺟﻨﺎﺏ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﺍﮔﺮ ﭘﮩﻠﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺷﺮﯾﻌﺘﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﻼ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﯾﮟ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮨﻢ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻻﺯﻡ ﮨﯿﮟ۔۔
‏( ﻧﻮﺭﺍﻻ ﻧﻮﺍﺭ ﺹ 216 ‏)
‏( ﺍﺱ ﺿﺎﺑﻄﮧ ﮐﻮ ﻣﻮﻟﻒ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﺍﻟﻘﻠﻮﺏ ﻧﮯ ﺹ 76 ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻟﻒ ﻧﺪﺍﺋﮯ ﺣﻖ ﻧﮯ ﺹ 101 ﭘﺮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ‏)
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ۔ ﺣﻀﻮﺭ ﷺ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﯾﮩﻮﺩ ﻧﮯ ﺁﭘﮑﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺩﯾﺎ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺑﻼ ﻧﮑﯿﺮ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﺮﯾﻢ ﷺ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﺎ ﮐﮩﯿﮟ ﺭﺩ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﻟٰﮩﺬﺍ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﮐﯽ ﺭﻭ ﺳﮯ ﺁﭖ ﷺ ﮐﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺩﯾﻨﺎ ﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔
حضرت ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﺣﻨﯿﻒؓ ﺳﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺯ
ﺍﻥ ﺭﺟﻼ ﮐﺎﻥ ﯾﺨﺘﻠﻒ ﺍﻟﯽٰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥؓ ﻓﯽ ﺣﺎﺟﺔ ﻟﻪ ﻓﮑﺎﻥ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ﻻﯾﻠﺘﻒ ﺍﻟﯿﻪ ﻭﻻ ﯾﻨﻈﺮ ﻓﯽ ﺣﺎﺟﺔ ﻓﻠﻘﯽ ﺍﺑﻦ ﺣﻨﯿﻒ ﻓﺸﮑﯽ ﺫﻟﮏ ﺍﻟﯿﻪ ﻓﻘﺎﻝ ﻟﻪ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ﺑﻦ ﺣﻨﯿﻒ ﺍﻳﺖ ﺍﻟﻤﯿﻀﺎﺓ ﻓﺘﻮﺿﺎﺀ ﺛﻢ ﺍﯾﺖ ﺍﻟﻤﺴﺠﺪ ﻓﺼﻞ ﻓﯿﻪ ﺭﮐﻌﺘﻴﻦ ﺛﻢ ﻗﻞ ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺍﻧﯽ ﺍﺳﻠﮏ ﻭﺍﺗﻮﺟﻪ ﺍﻟﯿﮏ ﺑﻨﺒﯿﻨﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ ﻧﺒﯽ ﺍﻟﺮﺣﻤﺔ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏
(ﻣﻌﺠﻢ ﺻﻐﯿﺮ ﻭ ﺷﻔﺎﺀ ﺍﻟﺴﻘﺎﻡ ﺹ 124 ﻭ 125 ، ﻭﻓﺎﺀﺍﻟﻮﻓﺎﺀ ﺝ 2 ﺹ 420 ﻭ 421‏)
ﺗﺮﺟﻤﮧ : ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﯾﮏ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮐﺎﻡ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺁﯾﺎ ﺟﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ‏( ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺑﻮﺟﮧ ﻣﺼﺮﻭﻓﯿﺖ ‏) ﻧﮧ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺗﻮﺟﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺍﺳﮑﯽ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﺮﺍﺭﯼ ﮐﺮﺗﮯ ﻭﮦ ﺷﺤﺺ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ﺑﻦ ﺣﻨﯿﻒ ﺳﮯ ﻣﻼ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻭﺿﻮ ﮐﺮﻭ ﭘﮭﺮ ﻣﺴﺠﺪ ﻣﯿﻦ ﺟﺎ ﮐﺮ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﭘﮍﮬﻮ ﭘﮭﺮ ﮐﮩﻮ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﺠﮫ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ  ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﺗﯿﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﻣﺘﻮﺟﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺟﻮ ﻧﺒﯽ ﺍﻟﺮﺣﻤﺔ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺳﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﮨﯽ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻋﺎﺀﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺜﻤﺎﻥؓ ﺑﻦ ﻋﻔﺎﻥ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻭ ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺑﮭﯽ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﭘﻮﺭﺍ ﮐﺮﺩﯾﺎ۔
ﺍﻣﺎﻡ ﻃﺒﺮﺍﻧﯽؒ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻭﺍﻟﺤﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ ﮨﮯ
۔۔۔۔۔۔ ‏( ﻣﻌﺠﻢ ﺻﻐﯿﺮ ﺹ 104 ‏)
ﻋﻼﻣﮧ ﻣﻨﺬﺭﯼ ؒ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮑﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
‏( ﺍﻟﺘﺮ ﻏﯿﺐ ﻭﺍﻟﺘﺮﮬﯿﺐ ﺝ۱ﺹ 242 ‏)
ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽؒ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺭﻭﺍﮦ ﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﺑﺴﻨﺪ ﺟﯿﺪ
‏( ﺣﺎﺷﯿﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽؒ ﻋﻠﯽ ﺍﻻ ﯾﻀﺎﺡ ﻓﯽ ﻣﻨﺎﺳﮏ ﺍﻟﺤﺞ ﻟﻠﻨﻮﻭﯼ ﺹ 500 ﻃﺒﻊ ﻣﺼﺮ ‏)
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﺷﺮﻑ ﻋﻠﯽ ﺗﮭﺎﻧﻮﯼؒ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﮧ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ:
ﺍﺱ ﺳﮯ ﺗﻮ ﺳﻞ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﻮﻓﺎﺕ ﺑﮭﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻭﮦ ﺛﺒﻮﺕ ﺑﺎﻟﺮﻭﺍﯾﮧ ﮐﮯ ﺩﺭﺍﯾﮧً ﺑﮭﯽ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﻭﻝ ﮐﮯ ﺫﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﺎ ﺣﺎﺻﻞ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺣﺎﻟﺘﻮﮞﻤﯿﮟ ﻣﺸﺘﺮﮎ ﮨﮯ۔
‏( ﻧﺸﺮ ﺍﻟﻄﻴﺐ ﺹ 1253 ‏)
‏(ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺷﻔﺎﺀﺍﻟﺴﻘﺎﻡ ﻟﻠﺴﮑﺒﯽ ﺹ 125 ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻭﻓﺎﺀﺍﻟﻮﻓﺎﺀﻟﻠﺴﻤﮧﻭﺩﯼؒ ﺝ 2 ﺹ 420 ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ‏)
ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﻮ ﺟﺎﺋﺰ ﻗﺮﺍﺭﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ
٭ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﯿﺪ ﺳﻤﮩﻮﺩﯼؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻭﻓﺎﺀﺍﻟﻮﻓﺎﺀ ﺝ 2 ﺹ 422
٭ ﻋﻼﻣﮧ ﺗﺎﺝ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺳﺒﮑﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽؒ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺷﻔﺎﺀﺍﻟﺴﻘﺎﻡ ﺹ 120
٭ ﻋﻼﻣﮧ ﺁﻟﻮﺳﯽ ﺣﻨﻔﯽؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﻌﺎﻧﯽ ﺝ 6 ﺹ 128
٭ ﺷﺎﮦ ﻭﻟﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼؒ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺣﺠﺔ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺒﺎﻟﻐﮧ
٭ ﺷﺎﮦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻣﺎﺋﺔ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺹ 35
٭ ﺷﺎﮦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺷﮩﯿﺪؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺗﻘﻮﻧﺘﮧ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ﺹ 95
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﯽ ﻟﮑﮭﻨﻮﯼؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻣﺠﻤﻮﻋﮧ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺝ 3 ﺹ 23
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﻋﻠﯽ ﺻﺎﺣﺐ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺑﻠﻐﺘﮧ ﺍﻟﺤﯿﺮﺍﻥ ﺹ 354
٭ ﻣﻔﺘﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺩﺍﺭﺍﻟﻌﻠﻮﻡ ﺝ 5 ﺹ 441 ﻭ 424 ﻭ 423 ﻭ 431
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺭﺷﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﺭﺷﯿﺪﯾﮧ ﺝ 1 ﺹ 78
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺷﻔﯿﻊ ﺻﺎﺣﺐؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺝ 1 ﺹ 44 ﻭ 42
٭ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ﺍﻟﻤﮭﻨﺪ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﻔﻨﺪ
ﺗﻨﺒﯿﮧ : ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ  ﷺ ﮐﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺩﯾﻨﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ
*ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻌﺒﺪﺭﯼ ﺍﻟﻔﺎﺳﯽ ﺍﻟﻤﺎﻟﮑﯽ ﺍﻟﺸﮭﯿﺮ ﺑﺎﺑﻦ ﺍﻟﺤﺎﺝ ﺍﻟﻤﺘﻮﻓﯽؒ ۷۳۷ﮪ۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏( ﻣﺪﺧﻞ ﺝ 1 ﺹ 255 ﻃﺒﻊ ﻣﺼﺮ ‏)
٭ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏( ﺣﺎﺷﯿﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑﯽ ﻋﻠﯽ ﺍﻻﯾﻀﺎﺡ ﻓﯽ ﻣﻨﺎﺳﮏ ﺍﻟﺤﺞ ﻟﻠﻨﻮﻭﯼ ﺹ 500 ﻃﺒﻊ ﻣﺼﺮ ‏)
٭ ﻋﻼﻣﮧ ﺁﻟﻮﺳﯽؒ ‏( ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﺎﻧﯽ ﺝ 6 ﺹ 128 ‏) ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮑﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺣﻀﺮﺕ ﺗﮭﺎﻧﻮﯼؒ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ:
ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻏﯿﺮ ﻧﺒﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﮭﯽ ﺗﻮﺳﻞ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮑﻼ، ﺟﺒﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻧﺒﯽ ﷺ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻌﻠﻖ ﮨﻮ ﻗﺮﺍﺑﺖِ ﺣﺴﯿﮧ ﮐﺎ، ﯾﺎ ﻗﺮﺍﺑﺖِ ﻣﻌﻨﻮﯾﮧ ﮐﺎ، ﺗﻮ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﺎﻟﻨﺒﯽ ﷺ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺻﻮﺭﺕ ﻳﮧ ﺑﮭﯽ ﻧﮑﻠﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻓﮩﭗ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﻣﺘﻨﺒﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﻋﻤﺮؓ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺎﺱؓ ﺳﮯ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﻧﮧ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﭘﻐﯿﻤﺒﺮ ﷺ ﺳﮯ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺗﻮﺳﻞ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ ﺟﺒﮑﮧ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﺗﻮﺳﻞ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﺻﺤﺎﺑﯽؓ ﺳﮯ ﻧﮑﯿﺮ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ” ﺍﺟﻤﺎﻉ “ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﺁﮔﺌﮯ۔
( ﻧﺸﺮ ﺍﻟﻄﯿﺐ ﺹ 302 ، 303 ‏)
ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﺮﺍﻡ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﮯ : ۔
٭ ﻣﺤﺪﺙ ﮐﺒﯿﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﻇﻔﺮ ﺍﺣﻤﺪ ﻋﺜﻤﺎﻧﯽؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏( ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻻ ﺣﮑﺎﻡ ﺝ 1 ﺹ 41 ‏)
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﻔﺘﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺣﺴﻦ ﮔﻨﮕﻮﮨﯽؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏( ﻓﺘﺎﻭﯼٰ ﻣﺤﻤﻮﺩﯾﮧ ﺝ 5 ﺹ 136 ،137 ‏)
٭ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺧﯿﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺟﺎﻟﻨﺪﮬﺮﯼؒ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ‏( ﺧﯿﺮ ﺍﻟﻔﺘﺎﻭﯼٰ ﺝ 1 ﺹ 198 ‏)
ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻨﺎﻇﺮﯾﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻣﯿﻦ ﺍﻭﮐﺎﮌﻭﯼؒ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻭﺍﻗﻌﮧ:
ﻣﯿﮟ ﺟﻦ ﺩﻧﻮﮞ ﻋﻤﺮﮮ ﭘﺮ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﻭﮨﺎﮞ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮓ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ۔ ” ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺍﻧﯽ ﺍﺳﺌﻠﮏ ﺑﻤﺤﻤﺪ ﻧﺒﯿﮏ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﮏ ﻭ ﺣﺒﯿﺒﮏ “
ﮐﮧ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ! ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺒﯽ  ﷺ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮯ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻋﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎ، ﺗﻮ ﺍﯾﻚ ﺳﭙﺎﮨﯽ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﮭﮍﺍ ﺗﮭﺎ ‏(ﺷﺮﻃﮧ) ﺗﻮ ﻭﮦ ﻣﺠﮭﮯ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﺷﺮﮎ۔۔۔ ۔۔۔۔ﺷﺮﮎ، ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﻟﯿﺲ ﺑﺸﺮﮎ۔۔۔۔۔ ﺗﻮﺳﻞ ﯾﮧ ﺷﺮﮎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮨﮯ۔۔ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺗﻮﺳﻞ ﺑﺎﺍﻻ ﻋﻤﺎﻝ ﻻ ﺑﺎﻟﺬﺍﺕ ﺗﻮﺳﻞ ﻋﻤﻠﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﺴﯽ ﺫﺍﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﮩﯿﮟ۔۔۔۔۔ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﯿﮏ ﻋﻤﻞ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮕﮯ ﮐﮧ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺱ ﻧﯿﮏ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻋﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎ ﻻ ﺑﺎﺍﻟﺬﺍﺕ ﯾﻌﻨﯽ ﺫﺍﺕ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﺱ ﻭﻟﯽ ﮐﯽ ﺑﺮﮐﺖ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻋﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎ۔۔۔۔۔۔ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﻭﮦ ﮐﮩﻨﮯ ﻟﮕﺎ ﺍﻻﻋﻤﺎﻝ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻻ ﺫﺍﺕ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﭘﯿﺎﺭﮮ ﮨﯿﮟ ﺫﺍﺕ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﭘﯿﺎﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﯾُﺤِﺒُﻬﻢ ﻭَ ﯾُﺤِﺒُﻮﻧَﻪ، ‏( ﺍﻻﯾﺔ ‏)
ﺫَﻭَﺍﺕ ﻻَ ﺍَﻋﻤَﺎﻝ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻮ ﯾﻮﮞ ﻓﺮﻣﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺍُﻥ ﺳﮯ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻃﺮﻑ ﺫﺍﺕ ﮨﮯ۔ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺫﺍﺕ ﭘﯿﺎﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ۔ ﺍﭼﮭﺎ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻗﺮﺁﻥ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﭼﻼﮔﯿﺎ، ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺟﺎﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺁﻭﺍﺯ ﺩﯼ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﺑﺎًﯼ ﻋﻤﻞ ﺍﺗﻮﺳًﻞ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﻥ ﺳﺎ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮐﺮﻭﮞ؟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ﺻﻞ ﺭﮐﻌﺘﯿﻦ ﺛﻢ ﺗﻮﺳًﻞ ﭘﮩﻠﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻔﻞ ﭘﮍﮬﻮ ﭘﮭﺮ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮕﻮ ﺍﻭﺭ ﺗﻮﺳﻞ ﮐﺮﻭ۔ ﮐﮧ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻥ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻋﺎ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﺗﯿﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﻭﺭﮐﻌﺘﯿﮟ ﺗﻮ ﮨﻮﮞ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﭘﯿﺎﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﻧﺒﯽ  ﷺ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﻮ ﭘﯿﺎﺭﮮ ﻧﮩﯿﮟ، ﻋﺠﯿﺐ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ، ﭘﮭﺮ ﻭﮦ ﭼﻼ ﮔﯿﺎ۔
‏(ﻣﻠﺨﺺ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﺧﻄﺒﺎﺕ‏)
RADD E BATIL (ردباطل)

No comments:

Post a Comment