Monday 28 September 2015

چار قسم کے قلوب

امام ابن القیم رحمہ اللہ تعالی دوائے شافی میں فرماتے ھیں ؛
قلوب 4 قسم کے ھیں
• قلب اجرد (بے داغ ) جس کے اندر چراغ کی روشنی چمکتی ھے ۔۔ یہ مومن کا قلب ھے
• قلب اغلف جس پر پردے پڑے ھیں یہ کافر کا قلب ھے
• قلب منکوس و سرنگوں ، یہ منافق کا قلب ھے
• وہ قلب جس میں ایمان و نفاق ھر دو کے مادے ھیں اور ھر مادہ اپنی اپنی طرف کھینچتا ھے اور انسان اسی کا ھو جاتا ھے جو دونوں میں غالب رھے
یاد رھے کہ گناھوں کی وجہ سے انسان کو طاعت الھی اور عبادت الھی سے سے نفرت ھو جاتی ھے اور طاعات اور عبادات سے انسان دور بھاگنے لگ جاتا ھے .
گناہ قلب کو بہرہ بنا دیتے ھیں اور انسان حق بات کو سننا گوارہ نھیں کرتا ۔۔ گونگا بن جاتا ھے زبان سے حق بات نکلتی نھیں ھے اور اندھا بن جاتا ھے آنکھوں سے حق کو دیکھ نھیں سکتا قلب اور حق کے درمیان با عتبار سماعت و بینائی اور کلام کے درمیان فاصلہ پیدا ھو جاتا ھے جو بہرے کو گونگے کو اور اندھے کو بات چیت کرنے کے بعد ھوتا ھے ھمارے اس بیان سے بات واضح ھو گی کہ حقیقی بہرہ اور گونگا یا اندھا ھونا قلب سے تعلق رکھتا ھے جوارح کا بہرہ ھونا اندھا یا گونگا ھونا بالغرض یا بالتبع ھے چناچہ قران کریم کے اندر ھے ؛
'' فانھا لا تعمی الابصار ولکن تعمی القلوب التی فی الصدور'' سورہ حج
ترجمہ یہ ھے ؛ ''بات یہ ھے کہ کچھ آنکھیں اندھی نھیں ھوا کرتیں بلکہ دل جو سینوں میں ھیں وہ اندھے ھو جایا کرتے ھیں ''

ہفت شہر عشق را عطار گشت
ماہنوز اندر خم یک کوچہ ایم
جامی
یعنی عطار نے سات شہر عشق کی سیر کی اور ہم ابھی ایک کوچہ کے خم و پیچ میں پھنسے ہیں
یہ سات مراتب یوں ہیں:
1۔ طبع
2۔ نفس ۔
3۔ قلب
4۔ روح
5۔ سر ۔
6۔ خفی
7۔ اخفی
فلاسفہ نے بھی کہا ہے کہ نفس کے سات مراتب ہیں:
1۔ عقل ہیولائی
2۔ عقل با لملکہ
3۔ عقل بالفعل
4۔ عقل مستفاد
5۔ محو
6۔ طمس
7۔ محق۔
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اور اس پر سفر .... میلان . رجحان ... محبت ... عشق ... تسلیم ... رضا .. فنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

No comments:

Post a Comment