ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ ، ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ :
ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭ
ﻗﺮﺁﻥِ ﮐﺮﯾﻢ ﻧﮯ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑَﮭِﯿﻤَۃ ﺍﻟْـﺄَﻧْﻌَﺎﻡ ﮐﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ۔ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ِ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﮨﮯ :
" ( ﻭَﯾَﺬْﮐُﺮُﻭﺍ ﺍﺳْﻢَ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﻓِﻲْۤ ﺍَﯾَّﺎﻡٍ ﻣَّﻌْﻠُﻮﻣٰﺖٍ ﻋَﻠٰﯽ ﻣَﺎ ﺭَﺯَﻗَﮩُﻢْ ﻣِّﻦْ ﺑَﮩِﯿْﻤَۃِ ﺍﻟْـﺎَﻧْﻌَﺎﻡِ ﻓَﮑُﻠُﻮْﺍ ﻣِﻨْﮩَﺎ ﻭَﺍَﻃْﻌِﻤُﻮْﺍ ﺍﻟْﺒَﺎﺋِﺲَ ﺍﻟْﻔَﻘِﯿْﺮَ ) ( ﺍﻟﺤﺞ 22:28 )
'' ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﯾﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﺑَﮭِﯿﻤَۃ ﺍﻟْـﺄَﻧْﻌَﺎﻡ ﭘﺮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺫﮐﺮ ( ﮐﺮ ﮐﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺫﺑﺢ ) ﮐﺮﯾﮟ ، ﭘﮭﺮ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮔﻮﺷﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﮐﮭﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺗﻨﮓ ﺩﺳﺘﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﺤﺘﺎﺟﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﮐﮭﻼﺋﯿﮟ۔ ''
ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺁﻥِ ﮐﺮﯾﻢ ﻧﮯ ﺍﻟْـﺄَﻧْﻌَﺎﻡ ﮐﯽ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺿَﺎْﻥ ( ﺑﮭﯿﮍ ) ، ﻣَﻌْﺰ( ﺑﮑﺮﯼ ) ، ﺍِﺑِﻞ ( ﺍﻭﻧﭧ ) ﺍﻭﺭ ﺑَﻘَﺮ ( ﮔﺎﺋﮯ ) ، ﭼﺎﺭ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ۔ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺬﮐﺮ ﻭ ﻣﺆﻧﺚ ﮐﻮ ﻣﻼ ﮐﺮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺛَﻤَﺎﻧِﯿَۃ ﺃَﺯْﻭَﺍﺝ ( ﺟﻮﮌﻭﮞ ﮐﮯ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﺁﭨﮫ ) ﮐﮩﺎ۔ ( ﺍﻷﻧﻌﺎﻡ 6:144 142- )
ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﮨﻮ ﮔﺎ ، ﻋﻼﻗﺎﺋﯽ ﻧﺎﻣﻮﮞ ﮐﺎ ﻧﮩﯿﮟ
ﺍﻧﮩﯽ ﭼﺎﺭ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺍﻣﺖ ِ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺟﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﺍﺗﻔﺎﻗﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﮨﮯ۔ﺍﻥ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻧﺴﻞ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﻟﻮﮒ ﺧﻮﺍﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﮞ ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ﻣﺜﻼً ﺑﮭﯿﮍ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺩﻧﺒﮧ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﺍﻭﺭ ﻧﺎﻡ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺑﮭﯿﮍﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ، ﻟﯿﮑﻦ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﺑﮭﯿﮍ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺍﻭﺭ ﻗﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﮯ ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﮨﮯ۔ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻠﮑﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯿﮍ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﻗﺴﻤﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻧﺴﻠﯿﮟ ﮨﯿﮞﺠﻮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺟﻨﺒﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺍﻥ ﺳﺐ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﮭﯿﮍ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﻭ ﻗﺴﻢ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺟﺎﺋﺰ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﺮﻭﻉ ﮨﮯ۔ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻭﻧﭩﻮﮞ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮨﮯ۔
ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ '' ﺑﻘﺮ )'' ﮔﺎﺋﮯ ) ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﺴﻞ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﻧﮯ ﺧﺎﺹ ﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ۔ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻣﻮﺳﯽٰ u ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻗﻮﻡ ﮐﻮ '' ﺑﻘﺮ '' ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ، ﻟﯿﮑﻦ ﻗﻮﻡِ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮨﯿﺌﺖ ﻭ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺍﻝ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮ ﺩﯾﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺳﺨﺘﯽ ﮐﺎ ﺳﺎﻣﻨﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﺍ۔ﺳﻮﺭﮨﺊ ﺑﻘﺮﮦ ﮐﯽ ﮐﺌﯽ ﺁﯾﺎﺕ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﻧﮩﯽ ﺁﯾﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻔﺴﺮﯾﻦ ، ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻮﺟﻌﻔﺮ ، ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺟﺮﯾﺮ ﺑﻦ ﯾﺰﯾﺪ ﺑﻦ ﻏﺎﻟﺐ ، ﻃﺒﺮﯼ a(310-224 ﮪ ) ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ : " ﺇِﻧَّﮭُﻢْ ﮐَﺎﻧُﻮﺍ ﻓِﻲ ﻣَﺴْﺄَﻟَﺘِﮭِﻢْ ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺻَﻠَّﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻋَﻠَﯿْﮧِ ﻭَﺳَﻠَّﻢَ ، ﻣُﻮﺳٰﯽ ، ﺫٰﻟِﮏَ ﻣُﺨْﻄِﺌِﯿﻦَ ، ﻭَﺃَﻧَّﮭُﻢْ ﻟَﻮ ﮐَﺎﻧُﻮﺍ ﺍﺳْﺘَﻌْﺮَﺿُﻮﺍ ﺃَﺩْﻧٰﯽ ﺑَﻘَﺮَۃٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ، ﺇِﺫْ ﺃُﻣِﺮُﻭﺍ ﺑِﺬَﺑْﺤِﮭَﺎ ، ،۔۔۔۔۔ ﻓَﺬَﺑَﺤُﻮﮬَﺎ ، ﮐَﺎﻧُﻮﺍ ﻟِﻠْﻮَﺍﺟِﺐِ ﻋَﻠَﯿْﮭِﻢْ ، ﻣِﻦْ ﺃَﻣْﺮِ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﻓِﻲ ﺫٰﻟِﮏَ ، ﻣُﺆَﺩِّﯾﻦَ ، ﻭَﻟِﻠْﺤَﻖِّ ﻣُﻄِﯿﻌِﯿﻦَ ، ﺇِﺫْ ﻟَﻢْ ﯾَﮑُﻦِ ﺍﻟْﻘَﻮْﻡُ ﺣُﺼِﺮُﻭﺍ ﻋَﻠٰﯽ ﻧَﻮْﻉٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ﺩُﻭﻥَ ﻧَﻮْﻉٍ ، ﻭَﺳِﻦٍّ ﺩُﻭﻥَ ﺳِﻦٍّ ، ،۔۔۔۔۔ ﻭَﺃَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﺎﺯِﻡَ ﮐَﺎﻥَ ﻟَﮭُﻢْ ، ﻓِﻲ ﺍﻟْﺤَﺎﻟَۃِ ﺍﻟْـﺄُﻭﻟٰﯽ ، ﺍﺳْﺘِﻌْﻤَﺎﻝُ ﻇَﺎﮬِﺮِ ﺍﻟْـﺄَﻣْﺮِ ، ﻭَﺫَﺑْﺢُ ﺃَﻱِّ ﺑَﮭِﯿﻤَۃٍ ﺷَﺎﺀُ ﻭﺍ ، ﻣِﻤَّﺎ ﻭَﻗَﻊَ ﻋَﻠَﯿْﮭَﺎ ﺍﺳْﻢُ ﺑَﻘَﺮَۃٍ .
'' ﻗﻮﻡِ ﻣﻮﺳﯽٰ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﻣﻮﺳﯽٰ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻻﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻏﻠﻄﯽ ﭘﺮ ﺗﮭﯽ۔ﺟﺐ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮔﺎﺋﮯ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎﺗﮭﺎ ، ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻭﮦ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺩﻧﯽٰ ﻗﺴﻢ ﺑﮭﯽ ﺫﺑﺢ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﻮ ﺣﮑﻢ ﺍﻟٰﮩﯽ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻓﺮﺽ ﺍﺩﺍ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﻗﺴﻢ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﻋﻤﺮﮐﺎ ﺗﻌﯿﻦ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔۔۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﭘﮩﻠﯽ ﮨﯽ ﺩﻓﻌﮧ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺣﮑﻢ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﺫﺑﺢ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ، ﺟﺲ ﭘﺮ ' ﺑﻘﺮ ' ﮐﺎ ﻟﻔﻆ ﺑﻮﻻ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ )'' ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ﻋﻦ ﺗﺄﻭﯾﻞ ﺁﻱ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ [ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﻟﻄﺒﺮﻱ ] : 100/2 )
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮔﺎﺋﮯ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻗﺴﻢ ﯾﺎ ﻧﺴﻞ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺣﮑﻢ ﺍﻟٰﮩﯽ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻃَﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺑﺨﺘﯽ ، ﺍِﺑِﻞ ( ﺍﻭﻧﭧ ) ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﺑﻘﺮ ( ﮔﺎﺋﮯ ) ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﻭ ﻗﺴﻢ ﮨﮯ ۔
ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﮨﺮ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﭼﯿﺪﮦ ﭼﯿﺪﮦ ﻋﻠﻤﺎﺋﮯ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
1 ﻟﯿﺚ ﺑﻦ ﺍﺑﻮﺳﻠﯿﻢ ﺗﺎﺑﻌﯽ ( ﺍﺧﺘﻠﻂ ﻓﻲ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮﮦٖ ) ( ﻡ : 138/148 ﮪ ) ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﮨﮯ :
" ﺍَﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻭَﺍﻟْﺒُﺨْﺘِﻲُّ ﻣِﻦَ ﺍﻟْـﺄَﺯْﻭَﺍﺝِ ﺍﻟﺜَّﻤَﺎﻧِﯿَۃِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ( ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﺴﻢ ) ﺍﻭﺭ ﺑﺨﺘﯽ ( ﺍﻭﻧﭧ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﺴﻢ ) ﺍﻥ ﺁﭨﮫ ﺟﻮﮌﻭﮞﻤﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﺎ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ )'' ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺍﺑﻦ ﺃﺑﻲ ﺣﺎﺗﻢ : 1403/5 ، ﻭﺳﻨﺪﮦ ، ﺣﺴﻦٌ )
2 ﻟﻐﺖ ﻭ ﺍﺩﺏ ِ ﻋﺮﺑﯽ ﮐﮯ ﺍﻣﺎﻡ ، ﺍﺑﻮﻣﻨﺼﻮﺭ ، ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ، ﺍﺯﮨﺮﯼ ، ﮨﺮﻭﯼ( 282-370 ﮪ ) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺃَﺟْﻨَﺎﺱُ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ، ﻣِﻨْﮭَﺎ ﺍﻟْﺠَﻮَﺍﻣِﯿﺲُ ، ﻭَﺍﺣِﺪُﮬَﺎ ﺟَﺎﻣُﻮﺱٌ ، ﻭَﮬِﻲَ ﻣِﻦْ ﺃَﻧْﺒَﻠِﮭَﺎ ، ﻭَﺃَﮐْﺮَﻣِﮭَﺎ ، ﻭَﺃَﮐْﺜَﺮِﮬَﺎ ﺃَﻟْﺒَﺎﻧًﺎ ، ﻭَﺃَﻋْﻈَﻤِﮭَﺎ ﺃَﺟْﺴَﺎﻣًﺎ .
'' ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻠﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﻮﺍﻣﯿﺲ ( ﺑﮭﯿﻨﺴﯿﮟ ) ﮨﯿﮟ۔ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﺎﻣﻮﺱ ﮨﮯ۔ﯾﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺑﮩﺘﺮﯾﻦ ﺍﻭﺭﻋﻤﺪﮦ ﺗﺮﯾﻦ ﻗﺴﻢ ﮨﮯ۔ﯾﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺍﻗﺴﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺩﻭﺩﮪ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ )'' ﺍﻟﺰﺍﮬﺮ ﻓﻲ ﻏﺮﯾﺐ ﺃﻟﻔﺎﻅ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ، ﺹ : 101 )
3 ﺍﻣﺎﻡِ ﻟﻐﺖ ، ﻋﻼﻣﮧ ، ﺍﺑﻮﺍﻟﺤﺴﻦ ، ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ، ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﮧ ﺍﺑﻦ ﺳﯿﺪﮦٖ ( 398-458 ﮪ ) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ )'' ﺍﻟﻤﺤﮑﻢ ﻭﺍﻟﻤﺤﯿﻂ ﺍﻷﻋﻈﻢ : 283/7 )
4 ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﺩﯾﺐ ﺍﻭﺭ ﻟﻐﻮﯼ ، ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﺘﺢ ، ﻧﺎﺻﺮﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺴﯿﺪ ، ﻣﻌﺘﺰﻟﯽ ، ﻣﻄﺮﺯﯼ ( 538-610 ﮪ ) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮨﯽ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮨﮯ۔ )'' ﺍﻟﻤﻐﺮﺏ ﻓﻲ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺍﻟﻤﻌﺮﺏ ، ﺹ : 89 )
5 ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻓﻘﯿﮧ ﻭﻣﺤﺪﺙ ، ﻋﻼﻣﮧ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ، ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﮧ ﺍﺑﻦ ﻗﺪﺍﻣﮧ ، ﻣﻘﺪﺳﯽ a(620-541 ﮪ ) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﻮَﺍﻣِﯿﺲُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ، ﻭَﺍﻟْﺒَﺨَﺎﺗِﻲ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺈِﺑِﻞِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺴﯿﮟ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﻮﻉ ( ﻧﺴﻞ ) ﺳﮯ ﮨﯿﮞﺎﻭﺭ ﺑﺨﺘﯽ ، ﺍﻭﻧﭩﻮﮞ ﮐﯽ ﻧﻮﻉ( ﻧﺴﻞ ) ﺳﮯ۔ )'' ﺍﻟﮑﺎﻓﻲ ﻓﻲ ﻓﻘﮧ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺃﺣﻤﺪ : 390/1 )
6 ﺷﯿﺦ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﺍﺑﻦ ﺗﯿﻤﯿﮧ a ﮐﮯ ﺟﺪ ﺍﻣﺠﺪ ، ﻣﺤﺪﺙ ﻭ ﻣﻔﺴﺮ ، ﺍﺑﻮﺍﻟﺒﺮﮐﺎﺕ ، ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ، ﺣﺮﺍﻧﯽ ) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﻮَﺍﻣِﺲُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺴﯿﮟ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﻮﻉ ( ﻧﺴﻞ ) ﮨﯿﮟ۔ ''
( ﺍﻟﻤﺤﺮّﺭ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻘﮧ ﻋﻠٰﯽ ﻣﺬﮨﺐ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ : 215/1 )
7 ﺷﺎﺭﺡِ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ، ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻟﻐﻮﯼ ، ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻮﺯﮐﺮﯾﺎ ، ﯾﺤﯿﯽٰ ﺑﻦ ﺷﺮﻑ ، ﻧﻮﻭﯼ a (676-631 ﮪ ) ، ﺍﺑﻮﺍﺳﺤﺎﻕ ﺷﯿﺮﺍﺯﯼ ( 393-474 ﮪ ) ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺘﻨﺒﯿﮧ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻘﮧ ﺍﻟﺸﺎﻓﻌﻲ ﮐﯽ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻭ ﺗﻌﻠﯿﻖ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﯾُﻨْﮑَﺮُ ﻋَﻠَﯽ ﺍﻟْﻤُﺼَﻨِّﻒِ ﮐَﻮْﻧُﮧ ، ﻗَﺎﻝَ : ﻭَﺍﻟْﺠَﻮَﺍﻣِﺲُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻘَﺮُ ، ﻓَﺠَﻌَﻠَﮩُﻤَﺎ ﻧَﻮْﻋَﯿْﻦِ ﻟِﻠﺒَﻘَﺮِ ، ﻭَﮐَﯿْﻒَ ﯾَﮑُﻮﻥُ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮُ ﺃَﺣَﺪَ ﻧَﻮْﻋَﻲِ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ،۔۔۔۔۔ ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟْـﺄَﺯْﮬَﺮِﻱُّ : ﺃَﻧْﻮَﺍﻉُ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮ ، ﻣِﻨْﮭَﺎ ﺍﻟﺠَﻮَﺍﻣِﯿﺲُ ، ﻭَﮬِﻲَ ﺃَﻧْﺒَﻞُ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﻣﺼﻨﻒ ﮐﺎ [ ﻭَﺍﻟْﺠَﻮَﺍﻣِﯿﺲُ ﻭَﺍﻟْﺒَﻘَﺮُ ] ﮐﮩﻨﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮨﮯ ، ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﮔﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﻮ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻠﯿﮟ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ۔ﯾﮧ ﮐﯿﺴﮯ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﯽ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺩﻭ ﻧﺴﻠﻮﮞ ( ﺑﮭﯿﻨﺲ ﺍﻭﺭ ﮔﺎﺋﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ) ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﻮ؟۔۔۔ﺍﺯﮨﺮﯼ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﻮﻉ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺴﻠﻮﮞ ﺳﮯ ﻋﻤﺪﮦ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ ''
( ﺗﺤﺮﯾﺮ ﺃﻟﻔﺎﻅ ﺍﻟﺘﻨﺒﯿﮧ ، : 106 )
8 ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﻭﺣﺠﺖ ﮐﺎ ﺩﺭﺟﮧ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻼﻣﮧ ، ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ، ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﻣﮑﺮﻡ ، ﺍﻧﺼﺎﺭﯼ ، ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﮧ ﺍﺑﻦ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻓﺮﯾﻘﯽ ( 630-711 ﮪ ) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ ''
( ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻌﺮﺏ : 43/6 )
9 ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻟﻐﻮﯼ ، ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﻌﺒﺎﺱ ، ﺍﺣﻤﺪﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﻋﻠﯽ ، ﺣﻤﻮﯼ( ﻡ 770: ﮪ ) ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
" ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ ''
( ﺍﻟﻤﺼﺒﺎﺡ ﺍﻟﻤﻨﯿﺮ ﻓﻲ ﻏﺮﯾﺐ ﺍﻟﺸﺮﺡ ﺍﻟﮑﺒﯿﺮ : 108/1 )
0 ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮐﺘﺎﺏ '' ﺗﺎﺝ ﺍﻟﻌﺮﻭﺱ '' ﻣﯿﮟ ﻣﺮﻗﻮﻡ ﮨﮯ :
" ﺍَﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮨﮯ۔ ''
( ﺗﺎﺝ ﺍﻟﻌﺮﻭﺱ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﮬﺮ ﺍﻟﻘﺎﻣﻮﺱ ﻷﺑﻲ ﺍﻟﻔﯿﺾ ﺍﻟﺰﺑﯿﺪﻱ : 513/15 )
! ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺘﺎﺏ '' ﺍﻟﻤﻌﺠﻢ ﺍﻟﻮﺳﯿﻂ '' ﻣﯿﮟ ﮨﮯ :
" ﺍَﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﺣَﯿَﻮَﺍﻥٌ ﺃَﮬْﻠِﻲٌّ ، ﻣِﻦْ ﺟِﻨْﺲِ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮔﮭﺮﯾﻠﻮﺟﺎﻧﻮﺭ ﮨﮯ۔ )'' ﺍﻟﻤﻌﺠﻢ ﺍﻟﻮﺳﯿﻂ : 134/1 )
ﻧﯿﺰ ﺍﺳﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ :
" ﺍَﻟْﺒَﻘَﺮُ : ﺟِﻨْﺲٌ ﻣِّﻦْ ﻓَﺼِﯿﻠَۃِ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِﯾَّﺎﺕِ ، ﯾَﺸْﻤَﻞُ ﺍﻟﺜَّﻮْﺭَ ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱَ .
'' ﺑَﻘَﺮ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺟﻨﺲ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﺑَﯿﻞ ( ﮔﺎﺋﮯ ) ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﮨﮯ۔ )'' ﺍﻟﻤﻌﺠﻢ ﺍﻟﻮﺳﯿﻂ : 65/1 )
ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﭼﻮﺩﮬﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﺑﻌﺾ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﮐﮧ ' ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﺎﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮨﻮﻧﺎ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮩﯿﮟ ، ﺑﻠﮑﮧ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﺑﻌﺾ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻟﻔﻈﮑَﺎﻟْﺒَﻘَﺮِ / ﺑِﻤَﻨْﺰِﻟَۃِ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ( ﮔﺎﺋﮯ ﺟﯿﺴﯽ ) ﻣﺴﺘﻌﻤﻞ ﺗﮭﺎ۔ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﻟﻐﻮﯼ ﮐﻮ ﻏﻠﻄﯽ ﻟﮕﻨﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐَﺎﻟْﺒَﻘَﺮِ / ﺑِﻤَﻨْﺰِﻟَۃِ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ( ﮔﺎﺋﮯ ﺟﯿﺴﯽ ) ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮ ( ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ) ﻟﮑﮫ ﺩﯾﺎ۔۔۔ ' ﻗﻄﻌﺎًﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﯾﺎ ﻟﻐﻮﯼ ﮐﻮ ﻟﮕﻨﯽ ﺗﮭﯽ ﯾﺎ ﺳﺎﺭﮮ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﻟﻐﻮﯾﻮﮞ ﮐﻮ؟ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻟﻐﻮﯾﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﮯ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻋﻠﻢ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﯿﺮﮨﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮨﺠﺮﯼ ﺗﮏ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮭﯽ ﻟﻐﻮﯼ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺮﺩﯾﺪ ﯾﺎ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻏﻠﻂ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﻣﺎﮨﺮﯾﻦ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﺿﺮﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﺮﺗﮯ۔
ﮐﯿﺎ ﺍﮨﻞ ﻟﻐﺖ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﮨﮯ؟
ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﯾﮧ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﻦ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ؟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥِ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﺖ ِ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﺎ ﺳﺎﺭﺍ ﺫﺧﯿﺮﮦ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﺗﺐ ﮨﯽ ﮨﻮ ﮔﺎ ، ﺟﺐ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽٰ ﻭ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽٰ ﻭ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﺗﺐ ﮨﯽ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ، ﺟﺐ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﻮ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﮐﺴﯽ ﺁﯾﺖ ﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﻮ ﭘﮍﮪ ﺍﻭﺭ ﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮ ﮨﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺎﻭﺵ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺗﺮﺟﻤﮯ ﮐﻮ ﺻﺤﯿﺢ ﯾﺎ ﻏﻠﻂ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮨﯽ ﺭﺍﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﺮﮮ ﮔﯽ۔ﺟﻮ ﻟﻮﮒ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﺎ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ، ﺍﻥ ﺳﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﯾﮧ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ﮐﮧ '' ﺑﻘﺮ '' ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽٰ '' ﮔﺎﺋﮯ '' ﮐﯿﻮﮞ ﮨﮯ؟
ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮨﯽ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﮯ
ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﯾﮧ ﮐﮩﺘﮯ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ۔ﺍﮔﺮ ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﻮﺗﺎ ، ﻧﮧ ﮐﮧ ﮐﭽﮫ ﺍﻭﺭ۔ﺟﺐ ﻋﺮﻑ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﮩﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﮯ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻋﺮﺽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﻟﻔﻆ ''ِ ﺟﺎﻣﻮﺱ '' ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺳﮯ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﮨﻮ ﮐﺮ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﮔﯿﺎﮨﮯ۔ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻧﺎﻡ '' ﮔﺎﺅﻣﯿﺶ '' ﺗﮭﺎ۔ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺧﺎﺹ ﮨﯿﺌﺖ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺗﻠﻔﻆ ﺗﮭﻮﮌﺍ ﺳﺎ ﺑﺪﻝ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ '' ﺟﺎﻣﻮﺱ '' ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻟﻐﺖ ِ ﻋﺮﺏ ﮐﯽ ﻗﺮﯾﺒﺎً ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻣﮩﺎﺕ ﺍﻟﮑﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻟﻔﻆ '' ﺟﺎﻣﻮﺱ '' ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻧﺎﻡ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻟﻔﻆ '' ﮔﺎﺅ )'' ﮔﺎﺋﮯ ) ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﺍﺻﻞ ﻣﯿﮟ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﯽ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ﭼﻮﻧﮑﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﯾﮧ ﻧﺴﻞ ( ﺑﮭﯿﻨﺲ ) ﻋﺮﺑﯽ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﯽ ، ﺑﻠﮑﮧ ﻋﺠﻤﯽ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ، ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻧﮧ ﺗﮭﯽ ، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺳﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯿﮟ ﻻﻧﺎ ﭘﮍﺍ۔
ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮨﻢ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻋﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﻭﻣﻔﺘﯽ ، ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﻋﺜﯿﻤﯿﻦ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ( 1347-1421 ﮪ ) ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﺍﻝ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﮭﯿﮍ ﺍﻭﺭ ﺑﮑﺮﯼ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻗﺮﺁﻥِ ﮐﺮﯾﻢ ﻧﮯ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ( ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻧﺴﻞ [ ﻏﻨﻢ ] ﺳﮯ ﮨﯿﮟ ) ﺗﻮ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﺍﻭﺭ ﮔﺎﺋﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ( ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻧﺴﻞ ﮨﯿﮟ ) ؟ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ :
" ﺍَﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻧَﻮْﻉٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺒَﻘَﺮِ ، ﻭَﺍﻟﻠّٰﮧُ ﻋَﺰَّ ﻭَﺟَﻞَّ ﺫَﮐَﺮَ ، ﻓِﻲ ﺍﻟْﻘُﺮْﺁﻥِ ، ﺍﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑَ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟْﻌَﺮَﺏِ ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﯾُﺤَﺮِّﻣُﻮﻥَ ﻣَﺎ ﯾُﺮِﯾﺪُﻭﻥَ ، ﻭَﯾُﺒِﯿﺤُﻮﻥَ ﻣَﺎ ﯾُﺮِﯾﺪُﻭﻥَ ، ﻭَﺍﻟْﺠَﺎﻣُﻮﺱُ ﻟَﯿْﺲَ ﻣَﻌْﺮُﻭﻓًﺎ ﻋِﻨْﺪَ ﺍﻟْﻌَﺮَﺏِ .
'' ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮨﯽ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻗﺮﺁﻥِ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﻑ ﺍﻥ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ، ﺟﻮ ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺗﮭﮯ۔ ( ﺩﻭﺭ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﻣﯿﮟ ) ﻋﺮﺏ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﮦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺣﻼﻝ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪﯾﺪﮦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺣﺮﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﮮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ﺑﮭﯿﻨﺲ ﺗﻮ ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮨﯽ ﻧﮧ ﺗﮭﯽ ( ﺍﻭﺭ ﻣﻘﺼﺪ ﺣﻠﺖ ﻭ ﺣﺮﻣﺖ ﺑﺘﺎﻧﺎ ﺗﮭﺎ ، ﻧﮧ ﮐﮧ ﻧﺴﻠﯿﮟ ) ''۔
( ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻓﺘﺎﻭﯼ ﻭﺭﺳﺎﺋﻞ ﻓﻀﯿﻠۃ ﺍﻟﺸﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻟﻌﺜﯿﻤﯿﻦ : 34/25 )
ﺗﻨﺒﯿﮧ :
ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ e ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺮﺍﺯ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﺣﻮﻁ ﻭﺍﻭﻟﯽٰ ﮨﮯ۔ﮨﻤﺎﺭﺍ ﺍﻥ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﺳﮯ ﻣﺆﺩﺑﺎﻧﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﯾﮧ ﺍﺣﺘﯿﺎﻁ ﺻﺮﻑ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ '' ﺑﮭﯿﻨﺲ '' ﮨﯽ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﻮﮞ ﮨﮯ؟ﺍﻥ ﮐﻮ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮐﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺟﻮ ﻧﺴﻠﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ e ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﺫﺑﺢ ﮐﯿﮟ ، ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮩﯽ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﺩﯾﮟ۔ﮐﯿﺎ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﻮﺟﻮﺩﮦ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺴﻠﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ e ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﺫﺑﺢ ﮐﯽ ﺗﮭﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺗﻮ ﺩﯾﺴﯽ ، ﻭﻻﺋﺘﯽ ، ﻓﺎﺭﺳﯽ ، ﺍﻓﺮﯾﻘﯽ ، ﺗﻤﺎﻡ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺮﺍﺯ ﮐﺮﻧﺎ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﮭﯿﮍ ﻭ ﺑﮑﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻧﭧ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮨﻮ ﮔﺎ۔ﭘﮭﺮ ﮨﺮ ﺷﺨﺺ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﮔﺎﺋﮯ ، ﻋﺮﺑﯽ ﺍﻭﻧﭧ ، ﻋﺮﺑﯽ ﺑﮭﯿﮍ ﺍﻭﺭ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﮑﺮﺍ ﮐﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﻻﺋﮯ ﮔﺎ؟ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﻋﺮﺑﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﺗﻼﺵ ﺑﮭﯽ ﮐﺮ ﻟﮯ ﺗﻮ ﺍﺳﮯ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺑﻌﯿﻨﮧٖ ﺍﺳﯽ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﻧﮯ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﯾﺎ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ !!!
ﭘﮭﺮ ﯾﮧ ﺍﺣﺘﯿﺎﻁ ﻭﺍﻟﯽ ﺑﺎﺕ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺑﮭﯽ ﻋﺠﯿﺐ ﺳﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺳﺮﮮ ﺳﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮞﺎﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﮔﺎﺋﮯ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﺭﻣﯿﺎﻧﯽ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺗﻮ ﮨﮯ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔
ﺍﻟﺤﺎﺻﻞ :
ﺑﮭﯿﻨﺲ ، ﮔﺎﺋﮯ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﺴﻞ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﮏ ﻭ ﺷﺒﮧ ﻧﮩﯿﮟ۔
" ﻭﺍﻟﻠّٰﮧ ﺃﻋﻠﻢ ﺑﺎﻟﺼﻮﺍﺏ
طالب دعا محمد لقمان سمناکے شافعی 9422800951📲
{نوٹ} اس تحریر کو زیادہ سے زیادہ عام کرو
Tuesday, 22 September 2015
بھینس کی قربانی
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment