Friday 22 May 2020

مشہور دعائے قنوت کی جگہ قرآنی آیت پڑھنا؟

مشہور دعائے قنوت کی جگہ قرآنی آیت پڑھنا؟


اگر کسی بندہ نے نماز وتر کی تیسری رکعت میں دعائے قنوت کی بجائے سورہ فاتحہ پڑھ لی تو کیا اس پر سجدہ سہو واجب ہوجائے گا؟

الجواب وباللہ بالتوفیق:
قنوت کے معنی ہیں ذکر دعاء نماز لمبا قیام وغیرہ 
نماز وتر میں قنوت وتر پڑھنا حنفیہ کے یہاں واجب ہے. 
قنوت میں کوئی بھی مخصوص دعاء طے نہیں ہے 
مشہور دعا پڑھنا سنت اور بہتر ہے، کلام الناس سے غیرمشابہ کوئی بھی مسنون دعاء یا معنی دعاء پر مشتمل آیت قرآنی پڑھنے سے قنوت ادا ہوجائے گی۔ مشہور و ماثور دعاء ہی پڑھنے کی کوشش ہونی چاہئے؛ کیونکہ حضور صلی اللہ علیہ کے عمل سے مختلف الفاظ میں وارد دعائیں پڑھنا ثابت ہے. 
ماثور دعاؤں کے علاوہ پڑھنے کا معمول ہر گز نہ بنایا جائے. 
تاہم اگر کوئی پھر بھی ایک آدھ بار کسی مجبوری سے قنوت کی جگہ سورہ فاتحہ یا معوذتین وغیرہ پڑھ دے خواہ عمدا ہو یا نسیاناً تو کوئی حرج نہیں۔
سورہ فاتحہ کے آخر حصہ میں اللہ سے استعانت ہے جو بجائے خود دعاء ہے. 
معوذتین میں بھی خدا کی پناہ طلب کی گئی ہے جو اصلیت میں دعا ہی ہے. 
اسی لئے تو سنن کی روایات میں حضور نے معوذتین و سورہ اخلاص روزانہ فجر و مغرب بعد پڑھنے کی یوں تلقین فرمائی ہے :
عن عبد الله بن خبيب رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: قل، قلت يا رسول الله ما أقول؟ قال: قل هو الله أحد، والمعوذتين حين تمسي وحين تصبح ثلاث مرات تكفيك من كل شيء.( أخرجه النسائي في (المجتبى) (8/ 250)، و(السنن الكبرى) (7860)، وابن السني في (عمل اليوم والليلة) (81) 
وأخرجه البخاري في (التاريخ الكبير) (5/ 21)، وابن سعد في (الطبقات الكبرى) (4/ 351)، وعبد الله بن أحمد في (زوائد المسند) (5/ 312)
اس لئے اگر کوئی کسی خاص یا عارضی حالت میں قنوت کی جگہ فاتحہ یا معوذتین وغیرہ پڑھ لے تو قنوت کے لئے کافی ہے، کہ من جملہ دعائوں کا مفہوم ان میں موجود ہے 
لیکن مسنون قنوت وتر پڑھنے کا  معمول بنانا سنت اور افضل طریقہ ہے، بلاوجہ اسے ترک کی عادت اچھی نہیں۔
ویجب قراء ۃ قنوت الوتر عند أبي حنیفۃؒ۔ (مراقي الفلاح مع حاشیۃ الطحطاوي، کتاب الصلاۃ، فصل في بیان واجبات الصلوات، قدیم، ص: 137 جدید دارالکتاب دیوبند 252)
قوله: ”وهو مطلق الدعاء“ أي: القنوت والواجب یحصل بأی دعاء کان کما في النهر، وأما خصوص ”اللهم إنا نستعینک“ فسنة فقط حتی لو أتی بغیرہ جاز إجماعاً (شامي: 163/2) 
ویسنّ الدعاء المشہور (درمختار مع شامی: 442/2)، ومن لا یحسن القنوت یقول: ”ربنا آتنا في الدنیا حسنة“ الآیة․ وقال أبو اللیث: یقول: اللهم اغفرلي یکررها ثلاثا، وقیل: یقول: یا ربّ ثلاثا، ذکرہ في الذخیرة (شامي: 443/2)
(فتاویٰ محمودیہ:167/7
مکتبہ شیخ الاسلام، دیوبند)
واللہ اعلم 

 اَللّٰھُمَّ اِنَّا نَسْتَعِیْنُکَ وَ نَسْتَغْفِرُکَ وَ نُؤْمِنُ بِکَ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَیْکَ وَنُثْنِیْ عَلَیْکَ الْخَیْرَ وَ نَشْکُرُکَ وَ لَا نَکْفُرُکَ وَ نَخْلَعُ وَ نَتْرُکُ مَنْ یَّفْجُرُکَ۔ اَللّٰھُمَّ اِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ لَکَ نُصَلِّیْ وَ نَسْجُدُ وَ اِلَیْکَ نَسْعیٰ وَ نَحْفِدُ وَ نَرْجُوْ رَحْمَتَکَ وَ نَخْشیٰ عَذَابَکَ اِنَّ عَذَابَکَ بِالْکُفَّارِ مُلْحِق
اَللّٰھُمَّ اِنَّا نَسْتَعِیْنُکَ وَ نَسْتَغْفِرُکَ وَ نُؤْمِنُ بِکَ وَ نَتَوَکَّلُ عَلَیْکَ وَنُثْنِیْ عَلَیْکَ الْخَیْرَ وَ نَشْکُرُکَ وَ لَا نَکْفُرُکَ وَ نَخْلَعُ وَ نَتْرُکُ مَنْ یَّفْجُرُکَ۔ اَللّٰھُمَّ اِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ لَکَ نُصَلِّیْ وَ نَسْجُدُ وَ اِلَیْکَ نَسْعیٰ وَ نَحْفِدُ وَ نَرْجُوْ رَحْمَتَکَ وَ نَخْشیٰ عَذَابَکَ اِنَّ عَذَابَکَ بِالْکُفَّارِ مُلْحِق۔
(تحفۃ الفقہاء باب صلوٰۃ الوتر و تفسیر القرطبی سورۃ آل عمران آیت نمبر 128)


No comments:

Post a Comment