Tuesday, 6 March 2018

ﺣﻀﻮﺭ صلی اللہ تعالٰی علیہ و سلم ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ؟

ﺣﻀﻮﺭ صلی اللہ تعالٰی علیہ و سلم ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ؟
ﺍﻻﺳﺘﻔﺘﺎﺀ ﻣﺎﻗﻮﻟﮑﻢ ﺭﺣﻤﮑﻢ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺭﺑﮑﻢ ﻓﯽ ﺍﺫﺍﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ، ﮬﻞ ﮬﻮﺍﺫﻥ ﺑﻨﻔﺴﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻼۃ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ ﺍﻡ ﻻﻭﻟﻮﮐﺎﻥ ﻣﺮۃ ﻓﯽ ﻋﻤﺮﮦ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻼۃ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ، ﻭﻓﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ ﻭﺟﻮﺏ ﺻﻼۃ ﺍﻟﺠﻨﺎﺯۃ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﻤﯿﺖ ﺍﯼّ ﺯﻣﺎﻥ ﮐﺎﻧﻮﻋﻠﯽ ﻣﻦ ﺻﻠﯽ ﺍﻭّﻻ، ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺪﯾﻨۃ ﺍﻟﻤﻨﻮﺭۃ ﻭﺟﺒﺖ ﺍﻡ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﮑّۃ ﺍﻟﻤﻌﻈﻤۃ ﻭﺍﻭﻝ ﺍﻟﺼﻼۃ ﺻﻠﯿﮭﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻠﯽ ﺍﯼ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﺎﻧﺖ، ﻭﻣﺎ ﮐﺎﻥ ﺍﺳﻤﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﺑﯿﻨّﻮﺍ ﺗﻮﺟﺮﻭﺍ۔
ﺳﻮﺍﻝ : ﺍﮮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ‏(ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺗﻢ ﭘﺮ ﺭﺣﻢ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ‏) ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﮐﯿﺎ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ، ﮐﯿﺎ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﮨﮯ ﯾﺎ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺗﻤﺎﻡ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﻓﻌﮧ ﮨﻮ۔ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺖ ﭘﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﮯ ﻭﺟﻮﺏ ﮐﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ ﮐﺐ ﮨُﻮﺋﯽ؟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﺲ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯِ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ؟ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻣﻨﻮﺭﮦ ﻣﯿﮟ ﻻﺯﻡ ﮨﻮﺋﯽ ﯾﺎ ﻣﮑﮧ ﻣﮑﺮﻣﮧ ﻣﯿﮟ؟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﮐﺲ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯِ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺍﺩﺍ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ؟ ﺍﺱ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﺑﯿﻨﻮﺍ ﺗﻮﺟّﺮﻭﺍ۔ ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ: ﻗﺎﻝ ﻓﯽ ﺍﻟﺪﺭﻣﺨﺘﺎﺭ ﻭﻓﯽ ﺍﻟﻀﯿﺎﺀ
ﺍﻧﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼّﻼۃ ﻭﺍﻟﺴّﻼﻡ ﺍﺫﻥ ﻓﯽ ﺳﻔﺮﺑﻨﻔﺴﮧ ﻭﺍﻗﺎﻡ ﻭﺻﻠﯽ ﺍﻟﻈﮭﺮ ﻭﻗﺪ ﺣﻘﻘﻨﺎﮦ ﻓﯽ ﺍﻟﺨﺰﺍﺋﻦ ۱ﺍﮪ ﻗﺎﻝ ﻓﯽ ﺭﺩﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭ،ﺣﯿﺚ ﻗﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﻣﺎﮬﻨﺎ ﮬﺬﺍ ﻭﻓﯽ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻻﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻭﻣﻤﺎ ﯾﮑﺜﺮ ﺍﻟﺴﺆﺍﻝ ﻋﻨﮧ، ﮬﻞ ﺑﺎﺷﺮ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻻﺫﺍﻥ ﺑﻨﻔﺴﮧ ﻭﻗﺪﺍﺧﺮﺝ ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ،ﺍﻧﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﺌﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺫﻥ ﻓﯽ ﺳﻔﺮ ﻭﺻﻠﯽ ﺑﺎﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭﺟﺰﻡ ﺑﮧ ﺍﻟﻨﻮﻭﯼ ﻭﻗﻮﺍﮦ، ﻭﻟﮑﻦ ﻭﺟﺪ ﻓﯽ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﻣﻦ ﮬﺬﺍ ﺍﻟﻮﺟﮧ ﻓﺎﻣﺮ ﺑﻼﻻً ﻓﺎﺫﻥ ﻓﻌﻠﻢ ﺍﻥ ﻓﯽ ﺭﻭﺍﯾۃ ﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭﺍ ﻭﺍﻥ ﻣﻌﻨﯽ ﻗﻮﻟﮧ ﺍﺫﻥ ﺍﻣﺮ ﺑﻼﻻً ﮐﻤﺎﯾﻘﺎﻝ ﺍﻋﻄﯽ ﺍﻟﺨﻠﯿﻔۃ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺍﻟﻔﻼﻧﯽ ﮐﺬﺍﻭﺍﻧﻤﺎ ﺑﺎﺷﺮ ﺍﻟﻌﻄﺎﺀ ﻏﯿﺮﮦ ۲ ﺍﮪ ﺩﺭﻣﺨﺘﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻀﯿﺎﺀ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺳﻔﺮﻣﯿﮟ ﺑﻨﻔﺲِ ﻧﻔﯿﺲ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ، ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﯽ ﺍﻭﺭ ﻇﮩﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺧﺰﺍﺋﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺍﮪ ﺭﺩﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺎ ﻭﮨﺎﮞ ﺍﺱ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﯾﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﺑﻦِ ﺣﺠﺮ ﮐﯽ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ﺷﺮﺡ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮐﺜﺮ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﮨﮯ؟ ﺍﻭﺭ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﻧﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥِ ﺳﻔﺮ ﺧﻮﺩ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﻮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ، ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼ ﻧﮯ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺟﺰﻡ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺳﮯ ﻗﻮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﮯ ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺑﻼﻝ ﮐﻮ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺫﺍﻥ ﮐﮩﯽ، ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺗﺮﻣﺬﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﺍﺫّﻥ ﮐﺎ ﻣﻌﻨٰﯽ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺑﻼﻝ ﮐﻮ ﺍﺫﺍﻥ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻣﺤﺎﻭﺭۃً ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﻧﮯ ﻓﻼﮞ ﻋﺎﻟﻢ ﮐﻮ ﯾﮧ ﻋﻄﯿﮧ ﺩﯾﺎ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﺧﻮﺩ ﻋﻄﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﮐﻮﺋﯽ ﻏﯿﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﮪ ‏(۱؎ ﺍﻟﺪﺭﺍﻟﻤﺨﺘﺎﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﻻﺫﺍﻥ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﻣﺠﺘﺒﺎﺋﯽ ﺩﮨﻠﯽ ۱/ ۶۵ ‏) ‏( ۲؎ ﺭﺩﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭ ﺑﺎﺏ ﺍﻻﺫﺍﻥ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﻣﺼﻄﻔﯽ ﺍﻟﺒﺎﺑﯽ ﻣﺼﺮ ۱/ ۲۹۵ ‏) ﻭﺭﺃﯾﺘﻨﯽ ﮐﺘﺒﺖ ﻓﯿﻤﺎﻋﻠﻘﺖ ﻋﻠﯽ ﺭﺩﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭﻣﺎﻧﺼﮧ ﺍﻗﻮﻝ ﻟﮑﻦ ﺳﯿﺄﺗﯽ ﺻﻔۃﺍﻟﺼﻼۃﻋﻨﺪﺫﮐﺮ ﺍﻟﺘﺸﮭﺪﻋﻦ ﺗﺤﻔۃﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮﺍﻟﻤﮑﯽ ﺍﻧﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠّﻢ ﺍﺫﻥ ﻣﺮّۃ ﻓﯽ ﺳﻔﺮ ﻓﻘﺎﻝ ﻓﯽ ﺗﺸﮭﺪﮦ '' ﺍﺷﮭﺪ ﺍﻧّﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠّٰﮧ '' ﻭﻗﺪ ﺍﺷﺎﺭﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮﺍﻟﯽ ﺻﺤﺘﮧ،ﻭﮬﺬﺍﻧﺺ ﻣﻔﺴﺮ ﻻﯾﻘﺒﻞ ﺍﻟﺘﺄﻭﯾﻞ،ﻭﺑﮧ ﯾﺘﻘﻮٰﯼ ﺗﻘﻮﯾۃ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻟﻨﻮﻭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺍﮪ ﻣﺎﮐﺘﺒﺖ،ﻭﺑﮧ ﻇﮭﺮ ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﺴﺄﻟۃ ﺍﻻﻭﻟٰﯽ،ﻭﺍﻣﺎ ﺑﺪﺀ ﺻﻼۃ ﺍﻟﺠﻨﺎﺯۃ ﻓﮑﺎﻥ ﻣﻦ ﻟﺪﻥ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﺍٰﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼّﻼۃ ﻭﺍﻟﺴﻼﻡ،ﺍﺧﺮﺝ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ ﻭﺍﻟﻄﺒﺮﺍﻧﯽ ﻭﺍﻟﺒﯿﮭﻘﯽ ﻓﯽ ﺳﻨﻨﮧ ﻋﻦ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮭﻤﺎﻗﺎﻝ ﺍٰﺧﺮﻣﺎﮐﺒﺮﺍﻟﻨﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺠﻨﺎﺯۃﺍﺭﺑﻊ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ، ﻭﮐﺒﺮ ﻋﻤﺮ ﻋﻠٰﯽ ﺍﺑﯽ ﺑﮑﺮﺍ ﺭﺑﻌﺎ،ﻭﮐﺒﺮ ﺍﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﻋﻠٰﯽ ﻋﻤﺮ ﺍﺭﺑﻌﺎ ﻭﮐﺒﺮ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺑﻦ ﻋﻠٰﯽ ﻋﻠﯽ ﺍﺭﺑﻌﺎ، ﻭﮐﺒﺮ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﺍﺭﺑﻌﺎ،ﻭﮐﺒﺮﺕ ﺍﻟﻤﻠٰﺌﮑۃ ﻋﻠﯽ ﺍٰﺩﻡ ﺍﺭﺑﻌﺎ ۱؎، ﻭﻟﻢ ﺗﺸﺮﻉ ﻓﯽ ﺍﻻﺳﻼﻡ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺪﯾﻨۃ ﺍﻟﻤﻨﻮﺭۃﺍﺧﺮﺝ ﺍﻻﺩﻡ ﺍﻟﻮﺍﻗﺪﯼ ﻣﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﻓﯽ ﺍﻡ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﺧﺪﯾﺠۃ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮭﺎ ﺍﻧﮭﺎﺗﻮﻓﯿﺖ ﺳﻨۃ ﻋﺸﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﺒﻌﺜۃﺑﻌﺪﺧﺮﻭﺝ ﺑﻨﯽ ﮬﺎﺷﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﻌﺐ ﻭﺩﻓﻨﺖ ﺑﺎﻟﺤﺠﻮﻥ ﻭﻧﺰﻝ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﯽ ﺣﻔﺮﺗﮭﺎ ﻭﻟﻢ ﺗﮑﻦ ﺷﺮﻋۃ ﺍﻟﺼﻼۃ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺠﻨﺎﺋﺰ ۱؎ ﺍﮪ ﻭﻗﺎﻝ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺍﻟﻌﺴﻘﻼﻧﯽ ﻓﯽ ﺍﻻﺻﺎﺑۃ ﻓﯽ ﺗﺮﺟﻤۃ ﺍﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﺯﺭﺍﺭﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﺫﮐﺮ ﺍﻟﻮﺍﻗﺪﯼ ﺍﻧﮧ ﻣﺎﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺍﺱ ﺗﺴﻌۃ ﺍﺷﮭﺮ ﻣﻦ ﺍﻟﮭﺠﺮۃ ﺭﻭﺍﮦ ﺍﻟﺤﺎﮐﻢ ﻓﯽ ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ ﻭﻗﺎﻝ ﺍﻟﻮﺍﻗﺪﯼ ﮐﺎﻥ ﺫﻟﮏ ﻓﯽ ﺷﻮﺍﻝ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺒﻐﻮﯼ ﺑﻠﻐﻨﯽ ﺍﻧﮧ ﺍﻭﻝ ﻣﻦ ﻣﺎﺕ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑۃ ﺑﻌﺪ ﺍﻟﮭﺠﺮۃ ﻭﺍﻧﮧ ﺍﻭّﻝ ﻣﯿﺖ ﺻﻠﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ۲؎ ﺍﮪ ﻭﺑﮧ ﺍﺗﻀﺢ
ﺍﻟﺠﻮﺍﺏ۔ ﻭﺍﻟﻠّٰﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺍﻋﻠﻢ۔
ﻣﺠﮭﮯ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺰﯾﺪ ﺟﻮ ﺳﻤﺠﮫ ﺁﺋﯽ ﺍﺳﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺣﺎﺷﯿﮧ ﺭﺩﺍﻟﻤﺤﺘﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﯿﺎﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﯾﮧ ﮨﯿﮟ ﺍﻗﻮﻝ: ﻋﻨﻘﺮﯾﺐ ﺻﻔﺎﺕِ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﺫﮐﺮِ ﺗﺸﮩﺪ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﻔﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻣﮑّﯽ ﺳﮯ ﺁﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺳﻔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﻓﻌﮧ ﺍﺫﺍﻥ ﺩﯼ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﻠﻤﺎﺕِ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﯾﻮﮞ ﮐﮩﮯ:
ﺍﺷﮩﺪ ﺍﻧّﯽ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﷲ
‏(ﻣﯿﮟ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﮨﻮﮞ)
ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦِ ﺣﺠﺮ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺻﺤﺖ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻧﺺ ﻣﻔﺴﺮ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﻧﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﻮﻭﯼ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﮐﮯ ﻗﻮﻝ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﮪ ‏(ﻣﯿﺮﯼ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﺋﯽ‏)
ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺁﮔﯿﺎ۔ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﮨﯽ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﺀ، ﺗﻮ ﯾﮧ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﺳﮯ ﮨﮯ۔ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﻣﺴﺘﺪﺭﮎ، ﻃﺒﺮﺍﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﮭﻘﯽ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﻨﻦ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮩﻤﺎ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﭘﺮ ﺟﻮ ﺁﺧﺮﯼ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﮩﯿﮟ ﻭﮦ ﭼﺎﺭ ﺗﮭﯿﮟ، ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﭘﺮ ﭼﺎﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦِ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﭘﺮ، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﭘﺮ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﻧﮯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﭘﺮ ﭼﺎﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﮩﯿﮟ، ﻣﻼﺋﮑﮧ ﻧﮯ ﺳﯿﺪﻧﺎ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﭘﺮ ﭼﺎﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮﯾﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﻭﺟﻮﺏِ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻣﺪﯾﻨﮧ ﻣﻨﻮﺭﮦ ﻣﯿﮟ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮﺍ، ﺍﻣﺎﻡ ﻭﺍﻗﺪﯼ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻡ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺳﯿﺪﮦ ﺧﺪﯾﺠﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮩﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺣﮑﯿﻢ ﺑﻦ ﺣﺰﺍﻡ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻭﺻﺎﻝ ﺑﻌﺜﺖ ﮐﮯ ﺩﺳﻮﯾﮟ ﺳﺎﻝ ﺷﻌﺐِ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ ﺳﮯ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨُﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺣﺠﻮﻥ ﮐﮯ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﻓﻦ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻟﺤﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺮﮮ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻣﯿﺖ ﭘﺮ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﺍﮪ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻋﺴﻘﻼﻧﯽ ﻧﮯ ﺍﺻﺎﺑﮧ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﺯﺭﺍﺭﮦ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻗﺪﯼ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻭﺻﺎﻝ ﮨﺠﺮﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻧﻮﯾﮟ ﻣﮩﯿﻨﮯ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﮨُﻮﺍ، ﺍﺳﮯ ﺣﺎﮐﻢ ﻧﮯ ﻣﺴﺘﺪﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺑﻘﻮﻝ ﻭﺍﻗﺪﯼ ﯾﮧ ﺷﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﻣﮩﯿﻨﮧ ﺗﮭﺎ، ﺑﻐﻮﯼ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﮨﺠﺮﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﺳﯽ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﺎ ﻭﺻﺎﻝ ﮨﻮﺍ، ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﭘﮩﻠﮯ ﺻﺤﺎﺑﯽ ﮐﯽ ﻣﯿﺖ ﺗﮭﯽ ﺟﺲ ﭘﺮ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻨﺎﺯﮦ ﭘﮍﮬﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮﮔﯿﺎ۔
ﻭﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟٰﯽ ﺍﻋﻠﻢ ‏
(۱؎ ﺍﻟﻤﺴﺘﺪﺭﮎ ﻟﻠﺤﺎﮐﻢ ﺍﻟﺘﮑﺒﯿﺮ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺠﻨﺎﺋﺰ ﺍﺭﺑﻊ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﺩﺍﺭﺍﻟﻔﮑﺮ ﺑﯿﺮﻭﺕ ۱/ ۳۸۶) ‏(۱؎ ﺍﻻﺻﺎﺑﮧ ﻓﯽ ﺗﻤﯿﺰ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﮧ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺧﺪﯾﺠﮧ ﺑﻨﺖ ﺧﻮﯾﻠﺪ ﻧﻤﺒﺮ ۳۳۵ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﺩﺍﺭﺻﺎﺩﺭ ﺑﯿﺮﻭﺕ ۴ / ۲۸۳) ‏(۲؎ﺍﻻﺻﺎﺑﮧ ﻓﯽ ﺗﻤﯿﺰ ﺍﻟﺼﺤﺎﺑﮧ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺍﺳﻌﺪ ﺑﻦ ﺯﺭﺍﺭﮦ ﻧﻤﺒﺮ ۱۱۱ ﻣﻄﺒﻮﻋﮧ ﺩﺍﺭﺻﺎﺩﺭ ﺑﯿﺮﻭﺕ ۱)
...........
سوال # 5330
میرا سوال یہ ہے کہ کیا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے کبھی اذان دی ہے؟ اکثر عوام میں مشہور ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے کبھی اذان نہیں دی۔ برائے مہربانی کتاب کا حوالہ ضرور دیں۔
Published on: Jun 16, 2008 
جواب # 5330
بسم الله الرحمن الرحيم
فتوی: 1052=800/ ھ
بعض کتب مثل درمختار وغیرہ میں اذان دینا لکھا تو ہے مگر اس کی شرح فتاویٰ شامی وغیرہ میں اس کو رد کردیا ہے اس سے معلوم ہوتا ہے کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا اذان دینا ثابت نہیں، والغیب عند اللہ تعالیٰ
واللہ تعالیٰ اعلم
http://www.darulifta-deoband.com/home/ur/Hadith--Sunnah/5330
...........................

No comments:

Post a Comment