Monday 7 December 2015

خطابت کے اہم نکات

ایس اے ساگر

اللہ نے انسان کو قوت گویائی عطا فرمائی ہے. دعوت و تبلیغ کی محنت میں با عمل شخص مؤثر انداز میں حق بات کی طرف بلائے تو سونے پر سہاگہ ہوجاتا ہے. اس سلسلی میں دارالعلوم ندوہ العلماء، لکھنؤ کے استاذ محمد علاء الدين ندوی ﺧﻄﺎﺑﺖ پر اپنی مختصر اور جامع تحریر میں فرماتے ہیں کہ ﺍﻧﺸﺎﭘﺮﺩﺍﺯﯼ ﮐﺎﺍﻧﺤﺼﺎﺭﻗﻠﻢ ﭘﺮ ﮨﮯ جبکہ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺮ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ۔

بنیادی عناصر :

ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﮯ ﺩﻭﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﻋﻨﺎﺻﺮﮨﯿﮟ۔
۔۱۔ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﯽ ﻗﻮﺕ ﺍﻭﺭﺯﺑﺎﻥ ﻭﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮﻭﺩﻟﮑﺸﯽ۔
۔۲۔ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ۔
ﺧﻄﯿﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﺟﺲ ﻓﮑﺮﻭﺧﯿﺎﻝ ﮐﻮﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪﯾﮧ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺑﺮﮨﺎﻥ، ﺯﻭﺭﺑﯿﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭﻃﻼﻗﺖ ﻟﺴﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻗﻮﺕ ﺳﮯ ﺍُﺳﮯ ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺍﺗﺎﺭﺩﮮ ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﻭﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮﺍﭘﻨﯽ ﺟﺎﻧﺐ ﮐﮭﯿﻨﭻ ﻟﮯ، ﯾﮩﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺪﺭﺱ، ﺍﯾﮏ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﻭﺭﺍﯾﮏ ﺧﻄﯿﺐ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﯾﮏ ﻣﺪﺭﺱ ﯾﺎ ﻓﻠﺴﻔﯽ، ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺎ ﺳﮩﺎﺭﺍ ﻟﯿﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﻋﻘﻞ ﮐﻮﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﻨﺎﺗﺎﮨﮯ، ﺟﺒﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﺧﻄﯿﺐ ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺗﻼﻃﻢ ﻭﺗﻤﻮّﺝ ﮐﯽ ﻟﮩﺮﯾﮟ ﺍﺑﮭﺎﺭﺗﺎﮨﮯ، ﺟﻮﺧﻄﯿﺐ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮﭼﮭﯿﮍ ﮐﺮﻋﻤﻞ ﭘﮧ ﺁﻣﺎﺩﮦ ﻧﮧ ﮐﺮﺳﮑﮯ ﻭﮦ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺪﺭﺱ، ﻓﻠﺴﻔﯽ ﯾﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﮨﻮﮔﺎ ﺧﻄﯿﺐ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﺎ.

آراء و افکار کے اختلافات :

ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﺁﺭﺍﺀ ﻭﺍﻓﮑﺎﺭﮐﮯ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺁﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﻣﺨﺎﻟﻒ ﻋﻨﺼﺮﮐﻮﻗﺎﺋﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮﺍﺳﺘﺪﻻﻝ اﻭﺭﺯﻭﺭﺑﯿﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻗﻮﺕ ﺳﮯ ﺍﭘﯿﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ، یہیں ﺳﮯ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺟﻨﻢ ﻟﯿﺘﯽ ﮨﮯ، ﯾﻮﮞ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭﺧﻄﺎﺑﺖ ﮨﻢ ﻋﻤﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺍﻭﻝ ﺧﻄﯿﺐ ﺗﮭﮯ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﮐﺎ لب ﻭﻟﮩﺠﮧ ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﮯ ﺻﺤﺎﺋﻒ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺧﻄﯿﺒﺎﻧﮧ ﺗﮭﺎ، ﻋﻈﯿﻢ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﯽ ﻣﺼﻠﺤﺎﻧﮧ ﮐﻮﺷﺸﻮﮞ ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻤﺎﺕ ﮐﺎ ﺁﮨﻨﮓ ﺑﮭﯽ ﺧﻄﯿﺒﺎﻧﮧ ﺭﮨﺎﮨﮯ۔

شرائط پر ایک نظر :

ﻓﻦ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﯽ ﻏﺮﺽ ﻭﻏﺎﯾﺖ ﺧﻄﯿﺐ ﮐﯽ ﻭﮨﺒﯽ ﻭﺍﮐﺘﺴﺎﺑﯽ ﺻﻼﺣﯿﺖ اﻭﺭﺗﺨﻠﯿﻘﯽ ﺟﻮﮨﺮﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﻧﻘﻄۂ ﻧﻈﺮﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﻮﺗﯽ ہے ، ﺧﻄﯿﺐ ﺧﯿﺎﻻﺕ ﻭﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺳﻔﯿﺮﮨﻮﺗﺎﮨﮯ، ﺍﮔﺮﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﺧﺘﻼﻓﯽ ﮨﮯ
ﺗﻮﺩﻻﺋﻞ ﺳﮯ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﺎ ﺍﺑﻄﺎﻝ ﮐﺮﺗﺎﮨﮯ۔ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﮯ ﺍﻏﺮﺍﺽ ﻭﻣﻘﺎﺻﺪﮐﻮﺑﺮﻭﺋﮯ ﮐﺎ ﺭﻻﻧﮯ کیلئے ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ
ﺷﺮﺍﺋﻂ ﺩﺭﮐﺎﺭﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
‏( ﺍﻟﻒ ‏) ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﯽ ﻭﺣﺪﺕ ﻭﯾﮑﺴﺎﻧﯿﺖ
‏( ﺏ ‏) ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﮐﺎ ﺗﺴﻠﺴﻞ
‏(ﺝ ‏) ﻭﺍﺿﺢ، ﺳﮩﻞ ﺍﻭﺭﺷﮕﻔﺘﮧ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺑﯿﺎﻥ
‏( ﺩ ‏) ﻧﺎﻣﺎﻧﻮﺱ ﺍﻭﺭﺩﻗﯿﻖ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﻭﺭﭘﯿﭽﯿﺪﮦ ﻃﺮﺯ ﺳﺨﻦ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﺮﺍﺯ۔
ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺩﻭﻋﻮﺍﻣﻞ ﮐﮯ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺭﺗﻘﺎﺋﯽ ﻣﻨﺰﻟﯿﮟ ﻃﮯ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ۔
۱۔ﺍﻇﮩﺎﺭﺳﺨﻦ ﮐﯽ ﺁﺯﺍﺩﯼ۔
۲۔ ﻗﻮﻣﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺗﻨﺰﻝ ﻭﺍﻧﺤﻄﺎﻁ ﮐﺎ ﺷﻌﻮﺭﺍﻭﺭﮐﺴﯽ ﺍﻋﻠﯽ ﻭﻣﺜﺎﻟﯽ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺣﺼﻮﻝ ﮐﺎ ﺟﺬﺑﮧ۔
ﺣﻀﻮﺭﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﷲ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻣﮑﮧ ﻣﮑﺮﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﻋﻮﺕ ﺗﻮﺣﯿﺪﮐﺎ
ﺻﻮﺭﭘﮭﻮﻧﮑﺎ ﺗﻮﮐﺸﻤﮑﺶ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﮔﯿﺎ، ﭘﺎﺳﺒﺎﻥِ ﺗﻮﺣﯿﺪﺍﻭﺭﻋﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﺍﻥِ ﺟﺎﮬﻠﯿﺖ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﺱ ﮐﺸﻤﮑﺶ ﻣﯿﮟ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﻮﻏﺬﺍﻣﻠﯽ ﺍﻭﺭﺧﻮﺏ ﭘﮭﻠﯽ ﭘﮭﻮﻟﯽ۔۔۔۔ ﻏﺰﻭﺍﺕ ﮐﺎ ﺩﻭﺭﺁﯾﺎ ﺗﻮﺗﻠﻮﺍﺭﮐﯽ ﻃﺎﻗﺖ ﮐﮯ ﭘﮩﻠﻮﺑﮧ پہلو ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﺎ ﻓﻦ ﺑﮭﯽ ﮨﻢ ﺳﻔﺮﺭﮨﺎ،ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺩﺭﺧﺸﻨﺪﮦ ﻋﮩﺪﻣﯿﮟ ﺗﻮﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﺩﻭﺑﺎﻻ ﮨﻮﮔﺌﯽ۔۔۔ ﻓﮑﺮﯼ ﺍﻧﺘﺸﺎﺭﮐﮯ ﻋﮩﺪﻣﯿﮟ ﻭﮦ ترﻗﯽ ﮐﮯ ﺍﻭﺝ ﺛﺮﯾﺎ ﭘﺮﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﯽ، ﺷﮩﺎﺩﺕ ﻋﺜﻤﺎﻥ رضی اللہ عنہ ﮐﺎ ﻓﺘﻨﮧ ﮨﻮ، ﻣﺸﺎﺟﺮﺍﺕِ
ﺻﺤﺎﺑﮧ کرام رضوان اللہ علیہم اجمعین ﮐﺎ ﻣﺤﺪﻭﺩﺯﻣﺎﻧﮧ ﮨﻮ، ﺧﻮﺍﺭﺝ ﺍﻭﺭﺷﯿﻌﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﻐﺎﻭﺗﯿﮟ ﮨﻮﮞ،
ﺍﻭﺭﻓﮑﺮﯼ ﻭﺳﯿﺎﺳﯽ ﺭﺟﺤﺎﻥ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﭘﺎﺭﭨﯿﺎﮞ ﮨﻮﮞ ﺳﺒﮭﻮﮞ کیلئے ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺍﯾﮏ ﮐﺎﺭﮔﺮﮨﺘﮭﯿﺎﺭﺗﮭﯽ، ﻣﮕﺮﺟﺐ ﮐﺒﮭﯽ ﻓﮑﺮﻭﻗﻠﻢ ﺍﻭﺭﺯﺑﺎﻥ ﻭﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﭘﮧ ﭘﮩﺮﮮ ﺑﭩﮭﺎﺋﮯ ﮔﺌﮯ ،ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﻋﻨﺎﺻﺮﮐﻮﮐﭽﻼ ﮔﯿﺎ
ﺗﻮﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﻤﺰﻭﺭﮨﻮﺗﯽ ﭼﻠﯽ ﮔﺌﯽ۔

اسالیب میں تفاوت :

ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻓﺮﺍﻧﺲ ﮐﮯ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﮯ ﻗﺪﺭﮮ ﺑﮩﺘﺮﻓﻀﺎ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﻧﺲ ﻟﯽ، ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺍﻭﺭﻣﺴﺎﻭﺍﺕ ﮐﮯ ﻧﻌﺮﮮ ﺑﻠﻨﺪﮨﻮﺋﮯ ﺗﻮﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﻮﺳﺎﺯﮔﺎﺭﻓﻀﺎ ﻣﮩﯿّﺎ ﮨﻮﺋﯽ، ﻏﻼﻡ ﻣﺸﺮﻕ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﻣﻐﺮﺑﯽ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﺭﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﮐﯽ ﻟﮩﺮﺍﺑﮭﺮﯼ ﺗﻮﯾﮑﺎ ﯾﮏ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺧﻄﺒﺎ ﮐﯽ ﻗﻄﺎﺭﯾﮟ ﻟﮓ ﮔﺌﯿﮟ، ﺟﻨﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺁﮔﮯ ﭼﻞ ﮐﺮﺁﺯﺍﺩﯼ کا ﺑﮕﻞ ﺑﺠﺎﺩیا ۔
ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﻗﺒﯿﻠﮧ ﻭﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻭﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﻠﯽ ﯾﮑﺴﺎﻧﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﺍﺩﺑﺎﺀ ﻭﺑﻠﻐﺎﺀ ﮐﮯ ﺍﺳﺎﻟﯿﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﯾﮑﺴﺎﻧﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ،ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﻃﺎﻗﺘﻮﺭ، ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﮐﻤﺰﻭﺭ، ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺩﻵﻭﯾﺰ، ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﮔﮭﭩﯿﺎ، ﮐﺴﯽ ﮐﺎ
ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺍﭼﮭﻮﺗﺎ ﺍﻭﺭﺷﮕﻔﺘﮧ، ﺗﻮﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺭﻭﮐﮭﺎ ﭘﮭﯿﮑﺎ، ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ اﺧﺘﺼﺎﺭﮐﺎ ﻧﻤﻮﻧﮧ، ﺗﻮﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺷﺮﺡ ﻭﺑﺴﻂ ﮐﺎ ﻣﻠﻐﻮﺑﮧ، ﻏﺮﺿﯿﮑﮧ ہرﺧﻄﯿﺐ ﮐﺎ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﮧ ﺍﻭﺭﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯾﺖ ﻟﺌﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ، ﺧﻄﯿﺐ ﮐﺎ
ﻣﻘﺼﺪﭼﻮﻧﮑﮧ ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮﻣﮩﻤﯿﺰ ﻟﮕﺎ ﮐﺮﺍﭘﻨﮯ ﻟﺌﮯ ﺟﮕﮧ ﺑﻨﺎﻧﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ،ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﺍﮐﮧ ﮨﺮﺧﻄﯿﺐ ﮐﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺑﯿﺎﮞ ﺍﻭﺭﻃﺮﺯ اﺩﺍ ﮨﺮﮔﻨﺠﻠﮏ ﺍﻭﺭﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﮨﻮ، ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﻃﺮﯾﻘﻮﮞ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ۔

اجزائے ترکیبی :

۱۔ ﺟﻤﻠﮯ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﮨﻮﮞ ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻣﺎﻧﻮﺱ ﺍﻭﺭﭘﺴﻨﺪﯾﺪﮦ ہوں ۔
۲۔ ﻓﮑﺮﻭﺧﯿﺎﻝ ﮐﻮﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﻨﻄﻘﯿﺎﻧﮧ ﮨﻮ۔
۳۔ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﮯ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﻧﻘﻄﮯ ﭘﺮﺍﺭﺗﮑﺎﺯ ﮨﻮﺍﻭﺭﺍﺱ ﮐﺎ ﮨﺮﺟﺰﺍ ﭘﻨﮯ ﮐﻞ
ﺳﮯ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﮨﻮ۔
۴۔ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﮐﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻨﺎﺻﺮﮐﯽ ﻗﺪﺭﻭﻗﯿﻤﺖ ﮐﻮﺳﻤﺠﮫ ﮐﺮﺍﻥ ﮐﺎ ﭘﻮﺭﺍ
ﭘﻮﺭﺍ ﺣﻖ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﻮ،ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺮﮐﺮﻧﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ
ﺩﻝ ﺟﯿﺘﻨﮯ کیلئے ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻋﻘﻞ ﺍﻭﺭﺟﺬﺑﺎﺕ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﻮﻣﺨﺎﻃﺐ ﺑﻨﺎﯾﺎﺟﺎﻧﮯ، ﺩﻻﺋﻞ ﺳﮯ ﻋﻘﻞ ﮐﻮﻣﻄﻤﺌﻦ ﺗﻮﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﻣﮕﺮﻋﻤﻞ ﭘﺮﺁﻣﺎﺩﮦ ﮐﺮﻧﮯ کیلئے ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮﮔﮭﯿﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﻟﯿﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ، ﺍﺱ کیلئے ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﺍﻣﻮﺭﮐﻮﺍﭘﻨﺎﻧﺎ ﻣﻔﯿﺪﮨﻮﮔﺎ۔
‏( ۱ ‏) ﺣﺴﻦ ﺍﻟﻘﺎﺀ : ﺁﻭﺍﺯ ﮐﺎ ﺟﺎﺩﻭﺍﻭﺭﺍﺷﺎﺭﮮ ﮐﯽ ﺑﺮﺟﺴﺘﮕﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﺛﺮﺩﮐﮭﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔
‏( ۲ ‏) ﻧﻔﺴﯿﺎﺕ ﮐﺎ ﻋﻠﻢ :ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﯽ ﻧﻔﺴﯿﺎﺕ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﻭﻣﺤﺮﮐﺎﺕ، ان ﮐﮯ ﻣﺎﺣﻮﻝ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﺫﮨﻨﯽ ﺳﻄﺢ ﺍﻭﺭﺍﻥ ﮐﮯ ﺗﻘﺎﺿﻮﮞ ﮐﺎ ﮔﮩﺮﺍ ﻋﻠﻢ ہی ﺧﻄﯿﺐ ﮐﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﮐﯽ ﺿﻤﺎﻧﺖ ﮨﮯ۔
‏( ۳ ‏)ﺍﺳﻠﻮﺏ :ﺳﺎﻣﻌﯿﻦ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻭﮐﻮﺍﺋﻒ کے ﻣﺪﻧﻈﺮ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺭﻧﮕﺎ ﺭﻧﮕﯽ ﺍﻭﺭﺗﻨﻮﻉ ،ﺑﺮﺟﺴﺘﮧ ﻣﺤﺎﻭﺭﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ، ﻟﻄﯿﻒ ﻣﺰﺍﺡ ﺍﻭﺭﺍﯾﮏ ﺣﺪﺗﮏ ﻗﺼﮧ ﮔﻮﺋﯽ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﯿﺎﮞ ﮨﻮﻧﯽ ﭼﺎﮨﺌﯿﮟ۔ ﺁﭖ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﺩﺍﻋﯽ ﮨﯿﮟ، ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﺁﭖ ﺧﻄﯿﺐ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭﺩﺍﻋﯽ ﺑﮭﯽ،ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺳﮯ ﺁﭖ ﮐﺎ ﭼﻮﻟﯽ ﺩﺍﻣﻦ ﮐﺎ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﮯ، ﻟﮩﺬﺍ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻣﺸﻦ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﭘﯿﮑﺮﻣﯿﮟ ﺟﺬﺑۂ ﺩﻝ ﮐﻮﺁﻧﭻ ﭘﮩﻨﭽﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭﺧﻮﻥِ ﺟﺴﻢ ﮐﯽ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﮐﻮﺗﯿﺰ ﮐﺮﻧﺎﮨﮯ ، ﺁﭖ ﮐﻮﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﻋﻈﯿﻢ ﺍﻧﻘﻼﺑﺎﺕ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﻣﺤﺮﮎ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ، ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻣﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﷲ ﺻﻠﯽ ﺍﷲ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮔﺮﺍﻣﯽ ﮐﻮﻣﺮﮐﺰﯼ ﻣﻘﺎﻡ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﮭﺎﺍﻭﺭﺁﭖ ﻣﻌﺠﺰ ﺑﯿﺎﮞ ﺧﻄﯿﺐ تھے ، ﻋﺮﺑﻮﮞ ﮐﻮﺟﮩﺎﮞ ﻗﺮﺍﻧﯽ ﺍﺳﻠﻮﺏ ﺑﯿﺎﻥ ﻧﮯ ﻣﺴﺤﻮﺭﻭﮔُﻨﮓ ﮐﯿﺎ ﻭﮨﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﷲ ﺻﻠﯽ ﺍﷲ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﻋﻠﯽ ﺳﯿﺮﺕ ﻭﮐﺮﺩﺍﺭﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺁﭖ صلی اللہ علیہ وسلم ﮐﯽ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﻼﻣﯽ، ﻓﺼﺎﺣﺖ ﻭﺑﻼﻏﺖ ﮐﯽ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺴﺤﻮﺭﻭﻣﺤﻈﻮﻅ ﮐﯿﺎ، ﯾﻮﮞ ﺑﻘﻮﻝ ﮈﺍﮐﭩﺮﺧﺎﻟﺪﻋﻠﻮﯼ،
’’ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻭﺑﻼﻏﺖ ﮐﺎ ﺑﮍﺍ ﮔﮩﺮﺍ ﺭﺑﻂ ﮨﮯ ‘‘ ﻣﺰﯾﺪﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ؛
’’ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﮐﮯ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺧﻄﯿﺐ ﺧﻮﺩﺩﺍﻋﺊ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺗﮭﮯ، ﺁﭖ صلی اللہ علیہ وسلم ﮐﯽ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﻼﮐﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮﺗﮭﯽ، ﺍﺱ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﻮﻭﺣﯽ ﺍﻟٰﮩﯽ ﺍﻭﺭﺗﺎﺑﺶ ﻧﺒﻮﯼ
ﻧﮯ ﺑﮯ ﺣﺪﻣﻮﺛﺮﺑﻨﺎﺩﯾﺎﺗﮭﺎ، ﺁﭖ ﮐﮯ ﻋﮩﺪﮐﺎ ﮨﺮﻋﺮﺏ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺍﺱ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺳﺮﺗﺴﻠﯿﻢ ﺧﻢ ﮐﺮﭼﮑﺎ ﺗﮭﺎ. ‘‘ ‏(ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﺹ ۱۰۱ ‏)

عوامی رابطہ کا اہم ذریعہ :

ﺁﭖ ﮐﻮﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﻧﻘﻼﺑﯽ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﺎ ﻋﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﺑﻦ ﮐﺮﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﺎ ﺳﮩﺎﺭﺍ ﻟﯿﻨﺎ ﮨﮯ، ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮨﯽ ﻋﻮﺍﻣﯽ ﺭﺍﺑﻄﮧ ﮐﺎ ﻣﻮﺛﺮﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ، ﯾﮩﯽ ﻧﺼﺐ ﺍﻟﻌﯿﻦ ﮐﯽ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻭﺗﻮﺿﯿﺢ ﺍﻭﺭﺍﺱ ﮐﯽ
ﺍﺳﺘﺪﻻﻟﯽ ﻗﻮﺕ ﮐﻮﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﮨﮯ، ﺍﺳﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﮯ ﭘﯿﺶ نظر ﮨﺮﻧﺒﯽ علیہ السلام ﺍﻭﺭﻣﺼﻠﺢ رحمہ اللہ  ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﮩﺎﺭﺍ ﻟﯿﺎ۔ ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮨﮯ ﺗﻮﻭﮦ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﯽ ﺟﺎﺩﻭﮔﺮﯼ ﮐﺎ ﻓﻨﯽ ﺷﺎﮨﮑﺎﺭﮨﮯ ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﺎﺧﺖ ﺧﻄﯿﺒﺎﻧﮧ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺭﻭﺡ ﻣﯿﻦ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ
ﮐﯽ ﮔﺮﻣﯽ ﮨﮯ، ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﻮﻗﺮﺁﻥ ﻭﺳﻨﺖ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻨﻨﮯ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﮯ ، ﺍﺱ ﻟﺤﺎﻅ ﺳﮯ ﻭﮦ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭﻋﻘﯿﺪﮦ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﺳﮯ ﺷﯿﻔﺘﮕﯽ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﺳﮯ ﺷﻐﻒ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﻏﯿﺮﺕ ﮐﺎ ﺗﻘﺎﺿﺎﮨﮯ ، ﺍﯾﮏ ﺯﻧﺪﮦ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ
ﺳﯿﮑﮭﻨﺎ ﺳﮑﮭﺎﻧﺎ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﮩﺎﺭﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﯾﮏ ﺩﯾﻨﯽ ﻓﺮﯾﻀﮧ، ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺑﮭﯽ ﺿﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ ﺑﺤﺮﻧﺎﭘﯿﺪﮐﻨﺎﺭﻣﯿﮟ ﻏﻮﺍﺻﯽ ﮐﺮﮐﮯ ﮨﻢ ﻣﻮﺗﯿﺎﮞ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺗﮏ ﻧﮑﺎﻝ ﮨﯽ
ﻧﮩﯿﮟ ﺳﮑﺘﮯ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﯾﺎ ﻣﯿﮟ ﺷﻨﺎﻭﺭﯼ ﻧﮧ ﮐﺮﯾﮟ۔۔۔

عربی خطابت کے اہم نکات :

ﺍﮔﺮﺁﭖ ﻋﺮﺑﯽ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﮯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﺍﭨﮯ ﺑﮭﺮﻧﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺫﯾﻞ ﮐﻮﺍﭘﻨﺎﺋﯿﮟ۔
۱۔ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﯿﺮﺕ ﻭﮐﺮﺩﺍﺭﮐﻮﻧﮑﮭﺎﺭﺋﯿﮯ۔
۲۔ ﺍﺧﻼﺹ ﻋﻤﻞ ﺍﻭﺭﻧﺼﺐ ﺍﻟﻌﯿﻦ ﮐﯽ ﺑﻠﻨﺪﯼ ﮐﻮﻣﻄﻤﺢ ﻧﻈﺮﺑﻨﺎﺋﯿﮯ۔
۳۔ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﯽ ﺩﺭﺳﺘﮕﯽ ﮐﯽ ﺳﻤﺖ ﺩﮬﯿﺎﻥ ﺩﯾﺠﺌﮯ۔
۴۔ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﻼﺳﺖ ﺍﻭﺭﻃﻼﻗﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔
۵۔ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﮯ ﺻﺤﯿﺢ ﺗﻠﻔﻆ ﮐﯽ ﺳﻤﺖ ﺗﻮﺟﮧ ﺩﯾﺠﺌﮯ۔
۶۔ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﺎ ﺷﻮﻕ ﺍﺑﮭﺎﺭﮮﺋﮯ، ﺍﻭﺭﮨﺮﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﺮﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔
۷۔ ﺁﻭﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﻧﻢ ﺍﻭﺭﺯﯾﺮﻭﺑﻢ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔
۸۔ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﻭﺟﺎﮨﺖ ، ﻣﺘﺎﻧﺖ ﺍﻭﺭﺳﻨﺠﯿﺪﮔﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺠﺌﮯ۔
۹۔ ﺑﺮﻣﺤﻞ ﺍﺷﺎﺭﺍﺕ ﺳﮯ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﮯ ﻭﺯﻥ ﮐﻮﺑﮍﮬﺎﯾﺌﮯ۔
ﺁﭖ ﮐﻮﺍﮔﺮﻗﺪﺭﺕ ﻧﮯ ﺧﻄﺎﺑﺖ ﮐﺎ ﻭﮨﺒﯽ ﻣﻠﮑﮧ ﺑﺨﺸﺎ ﮨﮯ ﺗﻮﻧﺎﻣﻮﺭﺧﻄﺒﺎ ﺳﮯ اﮐﺘﺴﺎﺏ ﻓﯿﺾ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﻭﺁﺗﺸﮧ ﮐﯿﺠﺌﮯ ﺍﻭﺭﭘﮭﺮﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺏ ﻟﭩﺎئے.

No comments:

Post a Comment