Wednesday 21 June 2017

ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﮐﭙﮍﺍ ﻟﭩﮑﺎﻧﮯ پہ دلائل کے جوابات

سوال: بریلوی حضرات پجامہ وغیرہ کو لپیٹنے یا فولڈ کرنے سے سختی سے منع کرتے ہیں اور نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی طرف منسوب کرتے ہیں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے کپڑے کو لپیٹنے سے منع کیا ہے
اس کی کیا حقیقت ہے؟
اس ضمن میں وہ یہ بھی کہتے ہیں کہ ٹخنے ڈھک جائیں تو کوئی بات نہیں مگر کپڑے کو لپیٹنا نہیں.
نماز کی حالت میں اگر ٹخنے کے نیچے پائجامہ ہو تو نماز میں کوئی کمی واقع ہوگی؟؟؟؟

جواب: ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﮐﭙﮍﺍ ﻟﭩﮑﺎﻧﮯ پہ اہل بدعت کے دلائل کے جوابات

دلیل نمبر: 1

ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ رضی اللہ تعالٰی عنہ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻧﺒﯽِ ﭘﺎﮎ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﺠﮭﮯ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺕ ﺍﻋﻀﺎﺀ ﭘﺮ ﺳﺠﺪﮦ ﮐﺮﻭﮞ، ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﺑﺎﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﻤﯿﭩﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮐﭙﮍﻭﮞ ﮐﻮ۔
‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﻼﺓ، ﺑﺎﺏ ﻻ ﯾﮑﻒ ﺛﻮﺑﮧ ﻓﯽ ﺍﻟﺼﻼﺓ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۸۱۶ ‏)

اﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﭘﺘﮧ ﭼﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﭙﮍﻭﮞ ﮐﺎ ﺳﻤﯿﭩﻨﺎ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﮐﭙﮍﮮ ﮐﺎ ﺳﻤﯿﭩﻨﺎ ﮨﮯ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﻭﮦ ﺑﮭﯽ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﮨﻮﮔﺎ۔

جواب:

ﭘﮩﻠﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﭘﺎﮎ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺟﺲ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻧﮧ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ، ﯾﮧ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؛ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ”ﮐﻒ ﺛﻮﺏ“ ‏(ﯾﻌﻨﯽ ﮐﭙﮍﮮ ﺳﻤﯿﭩﻨﮯ‏) ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ”ﺍﺯﺍﺭ“ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻗﻤﯿﺺ ﺍﻭﺭ ﭼﺎﺩﺭ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﮑﻤﺖ ﺻﺎﺣﺐ ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ﺷﺮﺡ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ عسقلانی رحمة اللہ علیہ ﻧﮯ ﯾﮧ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﮯ:
”ﻭَﺍﻟْﺤِﮑْﻤَﺔُ ﻓِﻲْ ﺫٰﻟِﮏَ ﺃَﻧَّﮧ ﺍﺫَﺍ ﺭَﻓَﻊَ ﺛَﻮْﺑَﮧ ﻭَﺷَﻌْﺮَﮦ ﻋَﻦْ ﻣُﺒَﺎﺷَﺮَﺓِ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﺃﺷْﺒَﮧَ ﺍﻟْﻤُﺘَﮑَﺒِّﺮَ“
‏(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ۲ /۳۷۷ ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ، ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺴﺠﻮﺩ ﻋﻠﯽ ﺳﺒﻌﺔ ﺍﻋﻈﻢ‏)
ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﭙﮍﮮ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﭩﯽ ﻟﮕﻨﮯ ﮐﮯ ﮈﺭ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮔﺎ، ﺗﻮ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻣﺘﮑﺒﺮﯾﻦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﮔﯽ۔
ﺍﻭﺭ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ لئے ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ، ﻧﮧ ﮐﮧ ﺗﮑﺒﺮ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ؛ ﻟﮩٰﺬﺍ ﯾﮧ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﻧﮩﯿﮟ ،ﻧﯿﺰ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﺟﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﭘﯿﺶ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔

ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ:

ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﮞ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ
ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟُﺤَﯿﻔﺔ ﻗﺎﻝ: ․․․․ ﻓﺮﺃﯾﺖُ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺧَﺮَﺝَ ﻓﻲ ﺣُﻠَّﺔٍ ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً، ﻓَﺼَﻠّٰﯽ ﺭَﮐْﻌَﺘَﯿْﻦِ ﺇﻟﯽ ﺍﻟْﻌَﻨَﺰَﺓِ ․․
ترجمہ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺟﺤﯿﻔﺔ رضی اللہ تعالٰی عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ۔
‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ، ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺘﺸﻤﺮ ﻓﯽ ﺍﻟﺜﯿﺎﺏ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۸۶ ۵۷ )

ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺳﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ: 

ﮐَﺄَﻧِّﻲْ ﺃَﻧْﻈُﺮُ ﺇﻟﯽٰ ﺑَﺮِﯾْﻖِ ﺳَﺎﻗَﯿْﮧِ ․․․
ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺤﺎﺑﯽ رضی اللہ عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺯﺍﺭ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﺗﻨﯽ ﺍﭨﮭﺎ ﺭﮐﮭﯽ ﺗﮭﯽ، ﮔﻮ ﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﯽ ﭘﻨﮉﻟﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﭼﻤﮏ ﺍﺑﮭﯽ ﺗﮏ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ۔

اﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻟﻔﻆ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ ”ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً“ ﺟﻮ ”ﺗﺸﻤﯿﺮ“ ﺳﮯ ﺑﻨﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺗﺸﻤﯿﺮُﺍﻟﺜﻮﺏِ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﻟﻐﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ: ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭼﮍﮬﺎﻧﺎ، ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ، ﭘﺎﺟﺎﻣﮧ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮐﺮﻧﺎ۔
‏( ﺍﻟﻘﺎﻣﻮﺱ ﺍﻟﻮﺣﯿﺪ ۱ /۸۸۶ ، ﻣﺎﺩﮦ : ﺵ ﻡ ﺭ ‏)
ﻧﯿﺰ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ عسقلانی ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﮯ ﮨﯿﮟ: ”ﺭَﻓَﻊُ ﺃﺳْﻔَﻞِ ﺍﻟﺜَّﻮْﺏِ“ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﭙﮍﮮ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺣﺼﮯ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎﻧﺎ۔
‏(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ۲/۳۱۵‏)

ﺟﺲ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﭘﯿﻨﭧ ﯾﺎ ﭘﺎﺋﺠﺎﻣﮯ ﮐﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔

ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ”ﮐَﻒِّ ﺛﻮﺏ“ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﺩﺍﺧﻞ ﻧﮩﯿﮟ
ﺍﺳﯽ لئے ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ رحمہ اللہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ”ﮐﻒِّ ﺛﻮﺏ“ ﮐﯽ ﺟﻮ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﺁﺋﯽ ﮨﮯ ،ﻭﮦ ”ﺍﺯﺍﺭ“ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ:
ﻭَﯾُﻮٴْﺧَﺬُ ﻣِﻨْﮧُ ﺃﻥَّ ﺍﻟﻨَّﮩْﻲَ ﻋَﻦْ ﮐَﻒِّ ﺍﻟﺜِّﯿَﺎﺏِ ﻓِﻲ ﺍﻟﺼَّﻼَﺓِ ﻣَﺤَﻠُّﮧ ﻓِﻲْ ﻏَﯿْﺮِ ﺫَﯾْﻞِ ﺍﻟْﺎﺯَﺍﺭِ ․․․
‏(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ۲ /۳۱۶)

ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ”ﮐﻒ ﺛﻮﺏ“ ﮐﯽ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ”ﺍﺯﺍﺭ“ ﮐﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺣﺼﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ۔

ان ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﮯ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﮐﮧ ﭘﮩﻠﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ”ﮐﻒ ﺛﻮﺏ“ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ ”ﺍﺯﺍﺭ“ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﭙﮍﮮ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﭙﮍﻭﮞ ﻣﯿﮟ ”ﮐﻒ ﺛﻮﺏ“ ﮐﯽ ﻋﻠﺖ ﻣﺘﮑﺒﺮﯾﻦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺣﺪﯾﺚ ﻧﯿﺰ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ عسقالانی  ﮐﯽ ﺷﺮﺡ ﺳﮯ ﯾﮧ ﻭﺍﺿﺢ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮐﮧ 'ﺍﺯﺍﺭ' ﮐﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺣﺼﮯ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎﻧﺎ، ﯾﺎ ﻣﻮﮌﻧﺎ 'ﮐﻒ ﺛﻮﺏ' ﮐﯽ ﻣﻤﺎﻧﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﻧﮩﯿﮟ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺑﮭﺎﺋﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﮐﻮ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻮﻗﻒ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﺛﺎﻧﯽ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎہئے.

ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ:

ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﮞ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ:

ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟُﺤَﯿﻔﺔ ﻗﺎﻝ: ․․․․ ﻓﺮﺃﯾﺖُ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺧَﺮَﺝَ ﻓﻲ ﺣُﻠَّﺔٍ ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً، ﻓَﺼَﻠّٰﯽ ﺭَﮐْﻌَﺘَﯿْﻦِ ﺇﻟﯽ ﺍﻟْﻌَﻨَﺰَﺓِ․

یعنی ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺟﺤﯿﻔﺔ رضی اللہ عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ۔

‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ، ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺘﺸﻤﺮ ﻓﯽ ﺍﻟﺜﯿﺎﺏ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۸۶ ۵۷‏)

ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺳﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ:

ﮐَﺄَﻧِّﻲْ ﺃَﻧْﻈُﺮُ ﺇﻟﯽٰ ﺑَﺮِﯾْﻖِ ﺳَﺎﻗَﯿْﮧِ ․․․

ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺤﺎﺑﯽ رضی اللہ عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺯﺍﺭ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﺗﻨﯽ ﺍﭨﮭﺎ ﺭﮐﮭﯽ ﺗﮭﯽ، ﮔﻮ ﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ صلی اللہ علیہ وسلم ﮐﯽ ﭘﻨﮉﻟﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﭼﻤﮏ ﺍﺑﮭﯽ ﺗﮏ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ۔

ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻟﻔﻆ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ ”ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً“ ﺟﻮ ”ﺗﺸﻤﯿﺮ“ ﺳﮯ ﺑﻨﺎ ﮨﮯ،

ﺍﻭﺭ ﺗﺸﻤﯿﺮُﺍﻟﺜﻮﺏِ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﻟﻐﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ:
ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭼﮍﮬﺎﻧﺎ، ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ، ﭘﺎﺟﺎﻣﮧ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮐﺮﻧﺎ۔

‏(ﺍﻟﻘﺎﻣﻮﺱ ﺍﻟﻮﺣﯿﺪ ۱ /۸۸۶ ، ﻣﺎﺩﮦ : ﺵ ﻡ ﺭ ‏)

ﻧﯿﺰ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ رحمة اللہ علیہ ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﺑﯿﺎﻥ کئے ﮨﯿﮟ:
”ﺭَﻓَﻊُ ﺃﺳْﻔَﻞِ ﺍﻟﺜَّﻮْﺏِ“ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﭙﮍﮮ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺣﺼﮯ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎﻧﺎ۔ ‏

(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ۲/۳۱۵)

ﺟﺲ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﭘﯿﻨﭧ ﯾﺎ ﭘﺎﺋﺠﺎﻣﮯ ﮐﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ۔

ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﮨﮯ:

ﺍﺣﺎﺩﯾﺚِ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﮐﺎ ﺗﻘﺎﺿﮧ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﮐﭙﮍﮮ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯽ ﺑﻨﻮﺍﺋﯿﮟ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﺑﺨﻮﺩ ﭨﺨﻨﮯ ﮐﮭﻠﮯ ﺭﮨﯿﮟ، ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﭘﯿﺶ ﻧﮧ ﺁﺋﮯ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺍﮐﺜﺮ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺟﻮ ﭼﺴﺖ ﺟﯿﻨﺰﯾﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﯿﻨﭧ ﭘﮩﻨﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﮮ ﺑﻐﯿﺮ ﭨﺨﻨﮯ ﮐﮭﻮﻟﻨﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺷﮑﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ، ﺗﻮ ﺍﺏ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺩﻭﮨﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ، ‏
( ۱ ‏) ﺍﺳﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ‏(ﯾﻌﻨﯽ ﭨﺨﻨﮯ ﮈﮬﮑﮯ ﮈﮬﮑﮯ) ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ، ‏
( ۲ ‏) ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌ ﮐﺮ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ۔

ﭘﮩﻠﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﯽ ﺧﻼﻑ ﻭﺭﺯﯼ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ، ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﻗﺒﺎﺣﺖ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﯾﮩﯽ ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌ ﻟﯿﮟ؛ ﺗﺎﮐﮧ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮔﻨﺎﮦ ﺳﮯ ﺑﭻ ﺳﮑﯿﮟ، ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﮐﭙﮍﺍ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﺧﻼﻑ ﻭﺭﺯﯼ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﻧﻤﺎﺯﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌ ﮐﺮ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮭﻼ ﺭﮐﮭﻨﺎ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ۔

ﻋَﻦِ ﺍﺑْﻦِ ﻋُﻤَﺮَ، ﻋَﻦِ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻗﺎﻝ : ﻣَﻦْ ﺟَﺮَّ ﺛَﻮْﺑَﮧ ﺧُﯿَﻠَﺎﺀَ ﻟَﻢْ ﯾَﻨْﻈُﺮِ ﺍﻟﻠّٰﮧُ ﺇﻟﯿﮧ ﯾﻮﻡَ ﺍﻟﻘﯿﺎﻣﺔِ، ﻓﻘﺎﻝَ ﺃﺑﻮ ﺑﮑﺮٍ : ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﺇﺯﺍﺭِﻱْ ﯾَﺴْﺘَﺮْﺧِﻲْ ﺇﻻَّ ﺃﻥْ ﺃﺗَﻌَﺎﮨَﺪُﮦ، ﻓﻘﺎﻝَ ﻟَﮧ ﺭﺳﻮﻝُ ﺍﻟﻠّٰﮧِ ﷺ : ﺇﻧَّﮏَ ﻟَﺴْﺖَ ﻣَﻦْ ﯾَﻔْﻌَﻠُﮧ ﺧُﯿَﻠَﺎﺀ
‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﺒﺎﺱ، ﺑﺎﺏ ﻣﻦ ﺟﺮ ﺍﺯﺍﺭﮦ ﻣﻦ ﻏﯿﺮ ﺧﯿﻼﺀ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۵۷۸۴ )

ترجمہ: ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ رضی اللہ عنہ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺟﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺨﺮﻭ ﺗﮑﺒﺮ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﺎ ﮐﭙﮍﺍ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﯿﭽﺎ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ، ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻧﻈﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺑﮑﺮ رضی اللہ عنہ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ: ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ، ﻣﯿﺮﺍ ﺗﮩﺒﻨﺪ ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺧﯿﺎﻝ ﻧﮧ ﺭﮐﮭﻮﮞ، ﺗﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﻟﭩﮏ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ، ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ﺗﻢ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺟﻮ ﻓﺨﺮﻭﻏﺮﻭﺭ ﮐﮯ ﺟﺬﺑﮧ ﺳﮯ ﺍﯾﺴﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔

‏(ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﻟﺤﺪﯾﺚ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻤﻌﺎﺷﺮﺓ ﻭﺍﻟﻤﻌﺎﻣﻼﺕ ﺝ ۶،ﺹ ۲۸۳ ﺗﺎ ۲۹۲)

جواب:

ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺑﮑﺮ ﺻﺪﯾﻖ رضی اللہ عنہ ﺩﺑﻠﮯ ﭘﺘﻠﮯ ﺟﺴﻢ ﻭﺍﻟﮯ ﺗﮭﮯ، ﺟﺲ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﺒﮭﺎﺭ ﭼﻠﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺗﮩﺒﻨﺪ ﺑﮯ ﺩﮬﯿﺎﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﺮﮎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ، ﺍﻭﺭ ﯾﺎﺩ ﺁﻧﮯ ﭘﺮ ﭘﮭﺮ ﻓﻮﺭﺍ ًﺁﭖ ﺗﮩﺒﻨﺪ ﺩﺭﺳﺖ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ، ﺟﺲ ﮐﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﺍﺣﺖ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﻭﻋﯿﺪ ﮐﺎ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺻﺤﺎﺑﮧٴ ﮐﺮﺍﻡ رضوان اللہ اجمعین ﮐﺎ ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﮭﺎ، ﻭﮦ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺍﺩﻧﯽ ﺳﮯ ﺍﺩﻧﯽ ﺧﻼﻑ ﻭﺭﺯﯼ ‏(ﭼﺎﮨﮯ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﮨﯽ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻏﻔﻠﺖ ﻭﻻ ﺷﻌﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﮨﻮ) ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻧﮧ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﺿﺮﻭﺭ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮐﺮﺗﮯ؛ ﺗﺎﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻌﺎﻓﯽ ﮐﯽ ﻧﮑﻞ ﺁﺋﮯ،

ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﻭﮦ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺻﺤﺎﺑﯽ رضی اللہ عنہ ﺩﻭﮌﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ وسلم کے ﭘﺎﺱ ﺟﺎﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ، ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺑﮑﺮ رضی اللہ عنہ ﻧﮯ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺩﻭﮌﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﮩﺎﮞ ﺟﺎﺭﮨﮯ ﮨﻮ؟
ﺍﻧھﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﻣﺠﮭﮯ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﻭ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﺎﻓﻖ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮨﻮﮞ؛ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺟﻮ ﺣﺎﻟﺖ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ وسلم کی ﻣﺠﻠﺲ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺑﯿﻮﯼ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺘﯽ، ﺍﻭﺭ ﺩﻭ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﺎ ﺭﮨﻨﺎ ﮨﯽ ﻧﻔﺎﻕ ﮨﮯ۔
‏(ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺘﻮﺑﺔ، ﺑﺎﺏ ﻓﻀﻞ ﺩﻭﺍﻡ ﺍﻟﺬﮐﺮ ﻭﺍﻟﻔﮑﺮ ․․․ ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ: ۲۷۵۰‏)

ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﺎ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺑﮑﺮ رضی اللہ عنہ ﮐﮯ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﺎ ﺗﮭﺎ، ﺁﭖ  ﻧﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﺭﺍﺩﮮ  ﺳﮯ  ٹخنہ سے ﻧﯿﭽﮯ ﺗﮩﺒﻨﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﺎﻧﺪﮬﺎ، ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺻﺤﺎﺑﮧٴ ﮐﺮﺍﻡ رضوان اللہ علیہم اجمعین ﮐﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﻓﮑﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﻃﺎﻋﺖِ ﺣﮑﻢِ ﺍﻟٰﮩﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﮑﻢِ ﺭﺳﻮﻝ ﮐﯽ ﺍﻋﻠﯽٰ ﻣﺜﺎﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺍُﻥ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﻮ ﺟﻮ ﺻﺮﻑ ﺻﻮﺭﺓً ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﯽ ﻓﮩﺮﺳﺖ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺻﺮﯾﺢ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﺣﺘﯿﺎﻁ ﺑﺮﺗﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺍﺯافادات : ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻟﺤﻖ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭ ﻗﺎﺳﻤﯽ

ﺩﻟﯿﻞ: ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﺪ ﮨﯿﺌﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺑﺮﯼ ﮨﯿﺌﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﮯ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺑﮭﯽ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﻮﮔﺎ۔

جواب:

ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﺪ ﮨﯿﺌﺘﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﺮﯼ ﮨﯿﺌﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﮯ ﺩﻭ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﯿﮟ :
‏1. ﭨﺨﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮐﭙﮍﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﻮ ﺑﺪ ﮨﯿﺌﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ، ﺑﻌﯿﻨﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﻭﺭ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﮯ ﺫﮨﻨﻮﮞ ﮐﯽ ﺗﺮﺟﻤﺎﻧﯽ ﮨﮯ؛ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﺳﻮﺍﺋﮯ ﭼﻨﺪ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﻣﺎﮈﺭﻥ ﺩﻭﺭ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻓﺮﺩ ﭨﺨﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮐﭙﮍﺍ ﭘﮩﻨﻨﮯ ﮐﻮ، ﭼﺎﮨﮯ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ، ﺍﭼﮭﯽ ﮨﯿﺌﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺘﺎ؛ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻋﺎﺭ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﻣﻌﯿﻮﺏ ﺳﻤﺠﮭﺘﺎ ﮨﮯ، ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﮨﻢ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﻌﯿﻮﺏ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﺎﺭﮮ ﺁﻗﺎ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ!
‏2. ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﻮ ﺑﺪ ﮨﯿﺌﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ ﻏﻠﻂ ﺍﻭﺭ ﺑﻼ ﺩﻟﯿﻞ ﮨﮯ؛ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﻗﺎﻋﺪﮦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﻮ ﮨﯿﺌﺖ ﺣﻀﻮﺭ ﭘﺎﮎ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮ، ﻭﮦ ﺑﺮﯼ ﮨﯿﺌﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺳﮑﺘﯽ،

ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪ:

ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﮞ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ:
ﻋﻦ ﺃﺑﻲ ﺟُﺤَﯿﻔﺔ ﻗﺎﻝ: ․․․․ ﻓﺮﺃﯾﺖُ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠّٰﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺧَﺮَﺝَ ﻓﻲ ﺣُﻠَّﺔٍ ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً، ﻓَﺼَﻠّٰﯽ ﺭَﮐْﻌَﺘَﯿْﻦِ ﺇﻟﯽ ﺍﻟْﻌَﻨَﺰَﺓِ ․․

ترجمہ: ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻮ ﺟﺤﯿﻔﺔ رضی اللہ عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻻﺋﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺯﺍﺭ ﮐﻮ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﺎﺋﯽ۔
‏(ﺑﺨﺎﺭﯼ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ، ﺑﺎﺏ ﺍﻟﺘﺸﻤﺮ ﻓﯽ ﺍﻟﺜﯿﺎﺏ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۸۶ ۵۷‏)

اﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺳﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ: ﮐَﺄَﻧِّﻲْ ﺃَﻧْﻈُﺮُ ﺇﻟﯽٰ ﺑَﺮِﯾْﻖِ ﺳَﺎﻗَﯿْﮧِ ․․․

ﯾﻌﻨﯽ ﺻﺤﺎﺑﯽ رضی اللہ عنہ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﺯﺍﺭ ﻧﯿﭽﮯ ﺳﮯ ﺍﺗﻨﯽ ﺍﭨﮭﺎ ﺭﮐﮭﯽ ﺗﮭﯽ، ﮔﻮ ﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﯽ ﭘﻨﮉﻟﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﭼﻤﮏ ﺍﺑﮭﯽ ﺗﮏ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ۔

ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻟﻔﻆ ﺁﯾﺎ ﮨﮯ ”ﻣُﺸَﻤِّﺮﺍً“ ﺟﻮ ”ﺗﺸﻤﯿﺮ“ ﺳﮯ ﺑﻨﺎ ﮨﮯ، ﺍﻭﺭ ﺗﺸﻤﯿﺮُﺍﻟﺜﻮﺏِ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﻟﻐﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ: ﺁﺳﺘﯿﻦ ﭼﮍﮬﺎﻧﺎ، ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ، ﭘﺎﺟﺎﻣﮧ ﭨﺨﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﮐﺮﻧﺎ۔ ‏(ﺍﻟﻘﺎﻣﻮﺱ ﺍﻟﻮﺣﯿﺪ ۱ /۸۸۶ ، ﻣﺎﺩﮦ : ﺵ ﻡ ﺭ‏)

ﻧﯿﺰ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ عسقلانی ﻧﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﯾﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﮯ ﮨﯿﮟ:
”ﺭَﻓَﻊُ ﺃﺳْﻔَﻞِ ﺍﻟﺜَّﻮْﺏِ“ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﭙﮍﮮ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺣﺼﮯ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎﻧﺎ۔ ‏
(ﻓﺘﺢ ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ ۲/۳۱۵)
ﺟﺲ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﮑﻞ ﭘﯿﻨﭧ ﯾﺎ ﭘﺎﺋﺠﺎﻣﮯ ﮐﮯ ﭘﺎﺋﯿﻨﭽﮯ ﻣﻮﮌﻧﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ

ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮨﯿﺌﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﯽ، ﺍﻭﺭ ﭨﺨﻨﮯ ﮐﮭﻠﮯ ﺭﮐﮭﻨﮯ، ﻧﯿﺰ ”ﺍﺯﺍﺭ“ ﺍﻭﭘﺮ ﺍﭨﮭﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺁﻧﺤﻀﺮﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮔﺰﺭﺍ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﺳﮯ ﺑﺪﮨﯿﺌﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ ،ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻋﻤﻞ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮﮔﺎ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﮐُﺮﺗﮯ ﮐﮯ ﺑﭩﻦ ﮐﮭﻠﮯ ﺭﮨﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺑﻈﺎﮨﺮ ﺑﺪ ﮨﯿﺌﺘﯽ ﮨﮯ؛ ﻟﯿﮑﻦ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﺮﺍﮨﯿﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺗﯽ۔
‏( ﺍﺑﻮﺩﺍﻭٴﺩ، ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻠﺒﺎﺱ، ﺑﺎﺏ ﻓﯽ ﺣﻞ ﺍﻻﺯﺭﺍﺭ، ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻤﺒﺮ : ۴۰۸۲)

ﺍﺯ افادات : ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺍﻟﺤﻖ ﺑﺨﺘﯿﺎﺭ ﻗﺎﺳﻤﯽ
........

سوال: پائجامہ جس سے ٹخنہ چھپ جائے کیسا ہے اگرچہ تکبرنہ ہو؟
الجواب حامداًومصلیاً!
یہ لباس متکبرین اورفساق کا ہے ، اگراس نیت سے ہوکہ ان کے ساتھ تشبہ اختیار کیا جاوے یاتکبر کی نیت سے ہوتو حرام ورنہ مکروہ ہے ۔’’ولایجوز الاسبال تحت الکعبین ان کان للخیلاء وقد نص الشافعی علیٰ ان التحریم مخصوص بالخیلاء لدلالۃ ظواہر الاحادیث علیہا فان کان للخیلاء فہو ممنوع منع تحریم والافمنع تنزیہ الخ مرقات ج۴؍ص۴۱۸؍ کتاب اللباس الفصل الاول‘‘ آج کل عام طور پر یہ لباس انھیں لوگوں کا ہے جن پر مغربیت کا بھوت سوار ہے جو اپنی قدیم وضع اور طرز معاشرت کو برا سمجھتے ہیں اور مغربی تہذیب پر فخر کرتے ہیں، ایسے لوگوں کی مشابہت بھی مذموم ہے۔فقط واللہ تعالیٰ اعلم
از فتاوی محمودیہ
العبد محمد اسلامپوری
.....
http://www.darululoom-deoband.com/urdu/magazine/new/tmp/04-Takhno%20Se%20Niche%20Kapda_MDU_8-9_Aug%20&%20Sept_14.htm

No comments:

Post a Comment